Minnen

Hur går man vidare? Det är så många tankar som kommer när någon man älskade lämnat oss. Jag som alltid varit så rädd för döden. När jag såg min mormor ligga där så fridfullt, fick jag lite ro i mitt inre. Hon som oxå alltid varit så rädd för att dö såg inte rädd ut utan ett lugn var över henne. Min älskade mormor.

Mormor älskade musik och ofta fick man höra henne sjunga och nynna sånger. Mitt andra namn är Johanna och för mig sjöng hon ofta "Kan du vissla Johanna". Hade man en lös tand så sjöng hon alltid "Min tand är lös den är jätte lös". När jag var liten så var alltid min önskan att få fisk till middag hos henne för hon var så duktig på att tillaga fisk och den var den godaste! Alla sådana här små minnen och tusentals till bär jag med mig i mitt hjärta och de har sin plats för alltid där. Vi ska alla lämna det här livet en gång och vi vet aldrig när det är dags. Därför ska vi leva varje dag och ta hand om varandra, något man glömmer bort i all vardagsstress med heltidsjobb, barn och fritidsaktiviteter.

Till dig mormor


Kommentarer
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Så fint!!!

Man går vidare genom att vårda sina minnen, tillåta sig att gråta och vara ledsen, genom att prata om det och genom att leva i nuet.

Min pappa gick bort för 7 år sedan i en bilolycka, jag har än idag stunder då jag mår mega dåligt över det, men för varje dag så blir jag starkare för jag pratar med min pappa då och då.



Tack så mycket, blev mega kär i den klänningen och jag hoppas att den klär mig, vågade inte ta en L så det blev en XL. Har redan gått ner ett kilo sen igår och början på dieten.



Jag fick min friskförklaring.

Kram och va rädd om dig.

2010-06-23 @ 10:58:23
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Livet är inte de dagar som gått utan de dagar vi minns. Vi skapar minnen för livet och de finns där när vi behöver dem, att minnas våra nära och kära, våra glada stunder tillsammans.

2010-06-23 @ 11:09:25
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Nä jag går efter PREnet metoden då den passar mig perfekt, jag lär mig att äta rätt för just mig själv. Gott är det inte men det är godare än nutrilett osv, dessutom så får jag blanda detta med mjölf från och med imorgon...

Det hade jag inte innan iheller för jag föll verkligen för sockerberoendet varenda gång, men nu måste jag visa någon mina resultat och jag har gett mig fan på det.



Vi har satt 10-12 kilo på 3 månader så jag är glad om jag har gått ner tio tills dess, dock är det mindre än 3 månader tills dess. Men jag har en viktminskningscoach och en personlig tränare som ska hjälpa mig :)



Kram

2010-06-23 @ 11:15:07
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

God middag min vän..Beklagar sorgen..Som dus äger livet går vidare hur hårt livet än är...Man får ta vara på minen som ni har haft tillsammans...Tiaran har jag köpt i en smycken affär här i Malmö kommer inte ihåg vad affären heter..men den finns säkert över hela Sverige för butikerna skulle finnas nere i erupa med..Ha en skön dag.kram kram

2010-06-23 @ 12:14:03
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Nä jag vet, men jag måste ha lite krav på mig själv annars så ger jag upp lätt.

Ja det vill jag gärna veta, man kan inte få för mycket av den varan.

Kram

2010-06-23 @ 13:29:07
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Åh vilken fin gammal sång!

Ja det här med att gå vidare finns nog inget perfekt sätt att göra på. Det är nog bara att vänta och se. Under tiden kan man ju tänka på minnen man har av den som man saknar. Min mormor kallade mig alltid för "Kickan" och det tänkte jag ofta på då strax efter att hon hade dött. Det var inte förrän flera år senare som jag fick veta att hon hade kallat nästan alla sina barnbarn för "Kickan" hehe. Men tjae, hon hade ju så många barnbarn så det var väl inte det lättaste att komma ihåg alla namn.

2010-06-23 @ 16:02:26
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: Linda

Så lite så gumman...hoppas det känns lite bättre snart..

2010-06-24 @ 14:28:09
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Lena

Där berörde dina rader mig. Min lillebror dog för snart tre år sedan och jag hade så svårt att komma över detta tills..... Han kom till mig en natt och sa "Syrran, du behöver aldrig vara rädd för att dö, tro mig. Jag har aldrig varit lyckligare än nu".

Efter detta så känner jag ett lugn och ett hopp om att det är lika naturligt att födas som att dö.

Kram och ha en fin midsommar<333

2010-06-25 @ 00:16:10
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Lena

Jag miste min lillebror, 41 år, för tre år sedan och vet hur oerhört sorg kan vara. Inte en dag går utan att mina tankar finns hos honom, det gör ont.

Kram och ha en fin midsommar<3

2010-06-25 @ 20:12:54
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Helen

Du får en tröst kram av mig.

Jag hoppas att du njuter lite av sommaren också.

Kram

2010-06-29 @ 08:25:14
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0