Små mål är bättre än stora mål

Tror ni att det blev någon träning för min del igår? Näää...men jag tog på mig kläderna och allt var färdigt för att sätta igång. Men fastnade vid datorn och sen insåg jag hur mycket klockan var så det blev inget. Men tanken fanns där..hmm...

Jag får ta nya tag ikväll istället efter att vi varit på ridskolan och allt är lite lugnare.
Oftast när jag ska börja med träning efter ett långt uppehåll så är det skit segt. Jag sätter upp för höga krav att jag ska börja stenhårt med en timmes intensiva pass och det funkar inte längre för mig. Utan jag måste tänka om där. Sätta upp små mål som jag kan klara istället för stora mål jag inte orkar leva upp till. Så målet idag är att träna en kvart. Om jag klarar mer stärker det min självkänsla och det är det jag vill uppnå. En stark självkänsla och självbild.



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Åååå, men det är ju så sant. Samma sak med mig. Har ofta höga mål åsså blir man så besviken på sig själv när man inte når dom. Helt rätt att ha små mål å få självkänsla av dom. + att varje minut som man rör sig är viktig. Hellre 15 min än inga alls å så får du ta längre turer när du har tid.

StorKramen, Maria

2010-12-08 @ 04:14:03
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0