Ett hörnskåp i Shabby chic stil

God kväll i stugorna :)

Hoppas eran dag varit lika bra som min! Åkte till Gengåvan idag igen (går inte att hålla sig borta därifrån) och givetvis hittade jag några små saker och två stora! Den underbara gamla kökssoffan står nu i vårt hem och väntar på make-over a la moi =)) fast jag har inte bestämt om den ska målas helvit eller om jag ska bevara den som den är. Hmm...Ska fota i dagsljus imorgon så får ni se.

Sen fanns det även ett charmigt soffbord som verkligen behöver en rejäl omgång med slippapper och färg. Fotar även det imorgon i dagsljus.

Jag har att göra iallafall i några dagar och det känns fantastiskt!


Visar några bilder så länge på hörnskåpet jag fixade i helgen. Det är jag super nöjd med! Det roligaste var nog slipningen *fniss*!

Så här snyggt var det före.




Med kvistlack, massor av färg, slipning och en del kärlek blev resultatet så här!







Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Säger det igen. Vad duktig du är!! ;) Vad kul att du fixar å donar. Blir faktiskt lite sugen på att fixa själv... Får se när andan faller på!??

Kramen, Maria

2011-03-08 @ 22:08:25
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lallamen

Wow, så snyggt! Det går ju knappt tro att det är samma skåp. Själv har jag varit på Röda Korsets Kupan idag. Hittade en fantastisk liten kaffeservis som jag ska ha till dessertskålar tänkte jag. Det är så roligt med pre-loved grejer - mycket mer personlighet och känsla.

2011-03-08 @ 23:23:56
URL: http://lallamens.blogspot.com
Postat av: Sofia

Du kan ju verkligen ALLT människa!



Hoppas du förstår hur bra du är!!



Jag ligger här i soffan i några veckor till, förhoppningsvis bara tre men kan lika gärna bli sex-sju veckor tyvärr... Har du tid mellan allt ditt skapande så är du välkommen på fika!



Kram kram

2011-03-09 @ 11:53:42
Postat av: Linda-Blivande Mamma

Åh vi har nästan ett exakt likadant skåp som står i vår gillestuga som jag ärvt av min farmor, som skall fixas till=) Fast det är vitt från början, men det behövs göras ngt liknande med det du gjort..

Ah vet inte om du minns men kika under vår husrenovering så ser du sneak pekaen av vår hall, vår hall är genomgående genom hla vår övervåning, så det är ett stort projekt,men nu är det mesta klart,öppningen in tilll köket skall bara slipas o målas lite till. Trappräcket är färdigt o sist kommer trappan ned till undervåningen, inte så stort projekt,skall bara måla kanter osv inte stegen för på dem skall vi ju ha en kjusgrå matta, men magen tar emot, så det gör lite ont, så det får bli så fort vi får det andra klart här=)

Ja man försöker verkligen hitta på olika saker nu det sista, har med tippat den 11:e men har ingen känsla alls=(

2011-03-09 @ 12:01:35
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jätte fint! Du är så duktig så duktig:) Så du har köpt en kökssoffa nu:)) Härligt! Det blir jag ju inte så avis på eftersom vi redan har fått en av Peters mamma. Hihi, men annars så hade jag ju dött av avund eftersom jag i flera år kollat på sådana i oilka butiker (även Ellos eller Halens har en super fiin) men sååå dyra som dom är så har man ju aldrig haft råd till det.



Tack för att du erbjudit mig hjälp. Tack och lov så har det värsta knipet gått över för Vilda, så nu är allt lugnt och fröjd igen:))



Hoppas vi kan ses snart då!

Puss

2011-03-09 @ 15:38:28
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0