En tråkig mamma

Jag känner att jag har tappat kontakten med bloggen. Det är lätt att om det blir något inlägg så blir det ytligt och opersonligt numera. Tråkig och oengagerad är jag fast jag har så mycket inom mig som vill ut men som inte kommer ner på print utan bara stannar i huvudet.

Fast jag känner mig likadan i det verkliga livet. Mycket som rör sig i skallen och som man vill men som blir ingenting på dagarna, och dagarna bara går och man får inget gjort. Mycket beror givetvis på all den värk jag har men inte bara. Jag blir så trött på mig själv och önskar att man kunde vara annorlunda. Jag känner mig som en dålig mamma, dålig fru och dålig vän. Visst har jag alldeles för höga krav på mig själv, men jag kan ju inte ens göra hälften av allt jag vill.
Sen är jag feg för att göra det som ligger närmast hjärtat och har gjort i många år. Rädd för att misslyckas och rädd för att inte duga i andras ögon. Sjukt va? Jo, det är sjukt att vara så fast i vad alla runt omkring ska tycka och det ekorrhjulet är inte lätt att ta sig ur. Man klarar det ett tag men sen faller man tillbaka och då nästan ännu värre för då har man ju misslyckats återigen, att gå sin egen väg.

När Lion sover middag så sover jag antingen med honom eller så stickar jag. Fast det finns många fler saker jag hellre vill göra och kanske borde göra. Varför blir det så? Varför har jag så svårt att göra det jag har planerat eller som jag känner mest för?

Igår på min födelsedag så sydde jag. Jag sydde färdigt en gardin till syrummet/kontoret som jag påbörjade för några dagar sedan. Min stora son frågade mig varför jag sydde på min födelsedag istället för att göra något roligt. Men det är ju det som jag tycker är roligt och det är lyx att kunna sy utan att ha en liten kille snurrandes omkring mig. Så jag gjorde visst något roligt och något som gav mig massor.


Nu tänkte jag att jag skulle påbörja med en sjal, hoppas lusten håller i sig bara så jag inte tappar den på vägen upp i trappan.





Några utav de presenterna jag fick igår!

Kommentarer
Postat av: Georg Hendrix

Så är det. Många komedier idag är alldeles för förutsägbara. Jag kunde gissa inom 5 minuter att "kompisen" skulle dyka upp på bröllopet som hans best man. Att de blev "ovänner" var också löjlgit väntat. De gör absolut ett fel där.



Med endast små ändringar skulle filmen kunna bli från OK/ganska bra.. till riktigt bra!



Tråkig mamma? Ge mig två exempel på saker du verkligen skulle vilja göra? Big or small!

2011-01-31 @ 15:20:51
URL: http://georg.blogg.se/
Postat av: Housewife D

Grattis i efterskott.

Det låter som att du har en liten depression just nu, inte kul, men förhoppningsvis är den bara tillfällig. Vet ju inte hur ditt liv ser ut. Men ibland går man igenom såna svackor, ibland av nån anledning och ibland helt utan anledning (som man känner till i alla fall). hade en vän förr som led av VÅRdepression faktiskt. Då man borde må bra, så mådde hon jätte dåligt.



Vet inte om detta kanske gäller dig men hoppas du snart mår bättre.

Ha inte så höga krav på dig själv, kräv av andra istället. Njut av den stund vi har här i livet. =)

Styrke kramar!!

2011-01-31 @ 16:14:36
URL: http://dianasblogg.se
Postat av: Housewife D

Förresten, du har ju en ny blogg att designa, fixa den vettja. KAnske blir roligare att blogga?

Vart kommer du ha den andra när den väl kommer igång, är det på blogg.se eller är det via Wordpress?

2011-01-31 @ 16:15:28
URL: http://dianasblogg.se
Postat av: Bokmalen

Jag behöver nog inte säga det men jag tycker det låter som att du har alldeles för höga krav på dig själv!!??? Pratade med en arbetskompis idag å vi kom fram till att man måste prioritera hela livet. Man hinner inte allt man vill utan får göra det bästa med vad man har, lixom...

Det är många som är imponerade av mig å att jag tränar mycket. Brukar då säga att ja, jag har ju inget hus å inga barn att ta hand om. Har en sambo som gillar, nä, älskar att laga mat osv... Mest troligt så hade jag inte hunnit träna om jag hade en stor familj att ta hand om oxå.

Själv tycker jag att du gör det bra!!!

Kramen, Maria

2011-01-31 @ 19:53:50
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0