Nytt år och "nya" vanor

All stress som blev innan bröllopet gjorde att jag tappade fokus på maten och åt mest för att jag var tvungen att få i mig energi. Sena nätter, långa dagar med för lite sömn bidrog till att jag tillförde kroppen snabb energi i form av godis och smörgåsar.
Efter bröllopet slappnade man av och istället för att återta kontrollen av vad jag stoppade i mig, slappnade jag av även där och godiset blev ett gift. Detta och andra faktorer gjorde att jag gått upp en del kilon igen så nu måste jag ta tag i det för min kropps skull. Kanske är det därför jag sover dåligt, har så ont i ryggen och kroppen och inte har så mycket ork jag önskade att jag hade?

Har nu bestämt mig för att återgå till det som fick mig att må bättre i kroppen: Gi-mat och motion! Måste bli av med sockersuget och givetvis en hel del kilon. Har inte bestämt om jag ska chocka kroppen med så lite kolhydrater som möjligt eller om jag bara ska hoppa över de kolhydrater som är dåliga för kroppen. De som lagras som fett på kroppen. Jag tar en dag i taget och låter min kropp styra det.

Så idag åt jag omelett och skinka till frukost. Bye bye till ostmackor och varm oboy återigen.




3 ägg
2 msk grädde
salt och peppar

några skivor skinka, en halv paprika och lite sallad


Kommentarer
Postat av: Mira

Lycka till! Själv kör jag med mina Cambridgepåsar till och från hela tiden.. Men nu jäklar är det dags att göra det ordentligt.

Vi får peppa varandra =)

Kramis

2011-01-10 @ 11:16:13
URL: http://www.mirandalux.se
Postat av: Bokmalen

Jadu, jag känner igen mig. Det är så lätt att falla tillbaka i gamla vanor för det är ju oftast den "enkla" vägen...

Jag personligen är av den åsikten att man behöver kolhydrater i en viss mängd. Läste i en bok om pulsträning att man behöver kolhydrater för att bryta ner fettet. Men som sagt dom bra å långsamma kolhydraterna då. Sen är det ju så att du känner din kropp bäst.

Jag måste oxå ta å hitta nåt som fukar för mig. Har inte kommit på vad än...

Kramen, Maria

2011-01-10 @ 13:38:52
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Russin

hej hej vännen..



tittar in och säger hej hej..:) Här laddas det för Gi ser jag.. :) Kan rekomendera boken 6 kilo på 6 veckor, underbara recept.. :)



Hoppas ni haft en fin jul och nyår..



KRAM

2011-01-11 @ 08:44:25
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0