Lite varje dag är bäst

Nu sover Lion en stund förhoppningsvis och då måste jag vara lite effektiv :)

Ni som har eller haft småbarn vet ju hur svårt det är att få gjort det där extra man önskar varje dag. Det blir lite plockande, städande och kanske om man har ork och tid en liten stund när man kan göra något annat än bara det vardagliga.

Jag har ju ett renoveringsprojekt att ta tag i när tiden finns. Lions blivande rum. Först igår började jag att riva lite tapeter, ack så tråkigt det är. Jag har insett att jag får ta lite varje dag, annars blir jag liggandes i ännu mer värk och det vill jag inte. Har ju faktiskt inte någon tidspress utan mer att när jag har bestämt att göra något så ska det helst vara färdigt med en gång. Märkligt fenomen det där, för hur är det möjligt att få allt som man vill ha det inom loppet av en dag? Inte jag iaf, och förmodligen ingen annan heller. Så en dag i taget och lite varje dag så ska nog rummet snart? vara färdigt, hihi!

Ut ska alla tråkiga Ikea möbler med och in med ett personligt, varmt och kärleksfullt hem. Men det gör sig heller inte på en dag, inte heller en vecka och inte på en månad. utan även där tar jag en sak i taget (även om det är hemskt svårt, vill gärna riva lite överallt samtidigt). Var hos mina föräldrar igår och fick med lite saker som är en början, mer finns att hämta där och mer får man skaffa allt eftersom!

Usch va det blåser ute...tur man har att göra inne =))

Kommentarer
Postat av: Michan

Känner så väl igen mig i det du skriver :)

2011-02-03 @ 21:50:52
URL: http://www.michaela-michan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0