Gammalt som ska bli fräscht

Fick ett ryck igår att börja måla om en byrå som ska vara i Lions rum. Men först krävs det att jag måste skrapa bort en massa färg, typ 3 lager. Sen slipa ytorna så det är jämna, sen måla. Det tar tid att skrapa färg och jag har träningsvärk efter gårdagens pass, hehe!
Byrån i sig har inget pengavärde och den är inte så snygg egentligen, men den byrån köpte min mamma för sina egna pengar när hon var 16 år. Det värdet har den, min mamma har haft den, jag har haft den och mina barn har haft den. Så nu är Lions tur men den ska bli vit med kanske någon text på. Ett projekt som kräver tid men det är riktigt kul! Måste bara köpa färg så det kan målas och leta efter fina knoppar eller beslag.



Jag hade en lila period i mitt liv för 10 år sedan, därav den starka färgen...haha!




Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å, men den byrån är ju ovärdelig!! Älskar sånna möbler!! ;)

Blir nog superfint när det är klart.

Kramen, Maria

2011-02-04 @ 10:18:24
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Hannah

Den lila perioden kommer jag ihåg!! Jag äääääääääääääälskade ditt hem, det var så himla snyggt!! Och du har ju alltid haft världens finaste hem:)) Puss älskade

2011-03-02 @ 21:55:41
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0