En bra måndag

God morgon måndag!

Den här helgen har jag ägnat åt lite pyssliga saker som att börja måla om trappan från fulfuru till vitt! Det kommer ta lite tid eftersom jag får måla när Lion sover plus att färgen måste torka 12 timmar innan den är övermålningsbar. Sen att det är riktigt pillrigt är en annan sak, hehe. Men det kommer blir såå snyggt och så mycket ljusare i vårt hem.

Igår var jag och mamma på loppisen i Tidan som tar många timmar att gå igenom då det är 3 våningar och ligger i en gammal fabrik. Hur mycket saker som helst finns det och de har ju börjat kunna ta betalt för sakerna tyvärr, men vissa saker kan man fynda och jag köpte några fina små spetsdukar, ett par små burkar, en byststaty (eller vad det heter), några kakformar, en liten tavla och två små speglar.
Sen hämtade jag hem klaffbordet som jag fått av mina föräldrar och ett litet bord! Så nu är S orolig för vart allt ska få plats, men jag har en plan så han kan vara lugn. Några saker från vårt hem ska ut på blocket i veckan och förhoppningsvis blir vi av med dem så de "nya" möblerna kan få flytta in så fort de är målade och iordning.


Jag älskar att pyssla så det här passar mig perfekt. Ska även sy ett draperi till min älskade syster idag. De har inte så stort så de ska dela av det stora rummet nu när bebisen kommer vilken dag som helst! Åhh va jag längtar efter deras lille pluttis, fast inte ens en bråkdel av hur de längtar, hihi!


Häpp, inte tid att sitta här längre, dags att sätta fart så allt blir gjort idag!

Ha en underbar dag ni fina!


Kram å kärlek

Kommentarer
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

den där loppisen vill jag å på. låter som paradiset :)



Hoppas veckan startar lika bra som det låter.

kram

2011-02-07 @ 23:59:19
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Anna

Nu blev jag nyfiken... Vad är det du ska sälja?

2011-02-11 @ 12:02:41
URL: http://propellern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0