Jag älskar att sy!!

En lugn söndag hittills :) Jag var upp elite väl länge inatt men kunde inte släppa klänningen. Började nämligen att brodera alla pärlor på livet igår. Har inte räknat hur många det blir men många är det å fler ska det bli. Det tar sin lilla tid. Livet är uppdelat i 8 stycken och varje stycke tar nog någonstanns mellan 1-2 timmar att brodera...pust! Men det är skit kul att se hur klänningen växer fram och vad man kan skapa med sina händer. Har ju aldrig broderat pärlor förut så det är en utmaning och jag har gjort research hur andra ser ut så jag hoppas ju att det blir rätt! Jag broderar på spetsen och då är det lite lättare än om man skulle göra det på frihand!

Men nu har jag tagit en liten paus från min klänning och har påbörjat flickornas klänningar istället. Måste passa på när Lisa är här med så jag inte syr en alldeles för stor klänning till henne som inte är så stor i kroppen. Har nog klart lite tills ikväll iaf så hon hinner prova innan det är dags för tillbaka färd till sin mamma imorgon bittti.

Så kanske kommer det en liten bild på det senare ikväll!!


Kommentarer
Postat av: Mija

Åh, det hade varit sååååå roligt att få se en liten glimt av klänningen.....please?!

2010-09-13 @ 11:55:41
Postat av: tess

Gud va nyfiken jag blir tror jag tar bilen jag inte har hemma å åker å hälsar på....

2010-09-13 @ 12:21:05
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0