Fokus

Ni som läser min blogg och har planerat bröllop förstår att det är det mesta jag tänker på just nu. Lite svårt att släppa tankarna men samtidigt är det väldigt mysigt! Fast jag måste erkänna att jag längtar efter att krypa upp i soffan med min blivande man å bara vara för en kväll utan stress å press! Och det får vi ju snart...som gifta, hihi!!

Ikväll ska jag ut och sjunga i min pappas bluesband...ska bli skönt att fokusera på nått annat faktiskt. Egentligen har jag inte tid, men det är ju en del av mitt liv...sjunga å musik så det vet jag fyller mig med en massa kärlek och positiv energi! Fast innan det är dags är schemat fullt här med vardagliga saker och lite planerande (otippat!).

Inatt satt jag uppe till 03 å sydde...kunde helt enkelt inte lägga ifrån mig klänningen! Den kommer bli precis som jag vill och det känns helt otroligt att man kan skapa något sådant utifrån "lite" tyg, haha! Fick hem mina plastskenor igår med som ska vara i klänningen för att ge stöd så den inte skrynklar ihop sig. Beställde även lite extra för att se om det kunde hålla till att få ut underkjolen lite nertill. Och det blev precis som jag ville! Hade jag valt stålskenor (krionolin) till underkjolen hade den stått rakt ut men nu blev det mer naturligt utställt! Visade Samuel å han blev lite paff när han såg hur stor kjolen blev...haha! Sen vill han inte se mer nu för han vill vänta tills den stora dagen!


Ska försöka få till lite mer bilder innan helgen på hur långt jag kommit med klänningen!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

För mig som inte är riktigt "vän" med symaskinen så är det helt otroligt att man kan sy en egen klänning!! ;)

Köpte gardintyg igår som ska bli en rak kappa till matrummet, gruvar lite även om jag är nyfiken på vår nya symaskin... Min första egna!!

Ser så mycket fram emot att få se hur det blir!!

Kramen, Maria

2010-09-08 @ 13:14:51
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Anna

Ett liiiitet tips bara...



Stressa inte så mycket så att du är helt slut och inte har någon ork kvar när dagen D kommer ;)



kram

2010-09-08 @ 16:19:15
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Carin

Fin blogdesign! ;)

2010-09-08 @ 19:57:31
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Fru Svensson

Åhh så spännande, är så nyfiken på din klänning :)

Vad skoj att få ett sådant break ifrån allt, det kan man verkligen behöva ibland.

Kram

2010-09-09 @ 07:46:30
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0