En annan dag

Någon har stått och tryckt i ett hörn här...stanken har nått mig på andra sidan rummet...härligt! Jag som precis har bytt på han...jaja, så är det att vara mamma en måndag morgon. Aldrig vila eller ro utan full fart hela tiden! När jag skulle lägga mig sent igår/natt så var det någon återigen som tyckte jag behövde lite att göra. Precis igentäppt var han och kunde inte somna om. Så det var bara att spruta nezeril i näsan och sitta uppe tills han blev så trött att han inte orkade streta emot längre. Sova??? Får jag göra i graven antar jag. Jag har Samuels dotter idag med så då finns det ingen chans att jag kan somna med Lion på förmiddagen utan får snällt vänta på min tid ikväll när alla barnen sover.

Gnällig? Närå, bara berättar hur min morgon är just nu och att jag kommer vara lite trött. Men det brukar jag ordna upp genom att inte sätta mig ner utan köra på i 300 knyck! Finns alltid något jag behöver göra här hemma som att börja riva tapeter, sy julgardiner, beställa tyg på Panduro (ska bli julklappar), den vardagliga städningen, tvätten, laga mat flera gånger, byta ex antal blöjor, leka och aktivera barnen och kanske få lite tid att träna.

Jag behöver aldrig oroa mig för att vara utan sysslor, det är ju bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0