Saknar min brudklänning

Blev visst sittandes lite för länge med mina tyger inatt, hehe. Kunde inte sluta när jag väl började men sorterat blev det och trots att jag skänk bort en hel drös med tyger så har jag fortfarande mycket kvar. Fast de kommer försvinna allteftersom det sys!
Sen la jag ordning och packade ner resterande av brudklänningstygerna. Känns lite sorgligt att inte ha den att sy på faktiskt. Det var ett känslomässigt projekt.

Ni vet när man säger att man lagt ner blod, svett och tårar i sitt arbete, allt stämde..t om blodet. Jag hade precis sytt ihop kjolen och livet och lyfte klänningen från symaskinen till sängen och när jag lade ner den upptäckte jag en liten bloddroppe på insidan av livet (i fodret) och blev helt iskall.
Började kolla på händerna för jag hade inget minne av att jag stuckit mig på någon nål (vilket jag gjorde många gånger). Upptäckte till min skräck att jag var så torr så huden hade spruckit och börjat blöda. Den känslan jag fick då när jag precis hade lyft klänningen med den handen i släpet var fruktansvärd. Jag sprang ner å hyperventilerade och såg framför mig att hela släpet var blodfläckat.
Upp igen och började kolla igenom HELA klänningen. Men det var bara den pyttelilla droppen på insidan...och den sydde jag bort senare eftersom jag fick göra om hela livet.
Men tills jag hade kollat igenom klänningen var fruktansvärt jobbigt...tårarna rann, svetten flödade och hjärtat slog dubbel slag.

Här hade jag precis sytt ihop hela kjolen och pressat försiktigt på sömsmånerna.


Provade om jag skulle ha ett rosa band med rosett, men kom fram till att den var finare utan!


Prövade även om det var snyggt med tyll i bak på kjolen...men nä så blev det inte.


Det är svårt att säga hur många timmar den tagit att sy för många timmar har gått åt till att skapa i tankar
och prova ut olika modeller, hade så många ideér! Sen tar allt dubbelt om inte tredubbel så lång tid när man har en bebis som man måste ge tid till samtidigt.

Kommentarer
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 32

Ja visst var den fin! Tyvärr kommer jag nog inte i en sån än på ett tag hah ;D

2010-11-11 @ 10:16:24
URL: http://madeleines.se
Postat av: Linda Olsson

Åh vilken underbar klänning! :)



Sv; Hihi, ja man undrar ju varför de inte är supertrötta och tycker att de borde vilja sova lite längre...men inte då ;)



Hoppas ni får en fin dag!

Kramar

2010-11-11 @ 10:50:36
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Anneli

den är såå fin:D jag vill ochså ha en provdocka, vart köpte du din?

2011-01-23 @ 17:28:22
URL: http://centerofmyhart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0