Mysig söndagsmorgon

Å underbara söndags morgon! Fick ingen sovmorgon men jag var utvilad och det är ovanligt. Därför är jag glad och pigg, full av energi! Har redan hunnit tvätta en tvätt, damma alla hyllor i vardagsrummet, fixat frukost till barnen och kikat lite i mina tidningar! Det är så skönt att ha alla sysslor gjorda innan lunch för då har man hela dagen att ägan sig åt det man vill.

Mitt fotointresse har väckts till liv igen så nu måste jag ta reda på hur man får bort det gryniga/bruset i korten när man inte längre använder autoinställningen. Någon av er som vet kanske??

Eftersom S är ledig idag med så tänkte jag få tid att sy julgardinerna jag tänkt sy hela veckan men prioriterat annat som tydligen varit viktigare.


Orginalbild


Photoshoppat

Kommentarer
Postat av: Rockkärringen

Jag har med varit där med den dåliga självkänslan och det är inte kul...

Man får lov att vara sig själv med brister och allt. För visst är det så att genom bristerna så ser andra hur underbar man är :)



Men när en människa håller på så år efter år så blir man trött på det tyvärr. Speciellt om männsikan är självsäker när det gäller allt annat.



Du har fått en utmaning hos mig :)

Kram

2010-11-21 @ 11:29:41
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Öka iso-talet vid fototillfället. Det är riktigt svårt att få bort bruset vid redigeringen. Ofta blir det brusigt när de är för mörkt å då kan iso hjälpa för blixten tar ju ofta bort färg å så.

Lycka till!

Kramen, Maria

2010-11-21 @ 12:38:35
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi okej, hoppas han svarar snart då segisen;)

Ja exakt, hm funderar på en sådan Teutonia himla lättstyrda verkligen men fungerar de så bra på grus? Kan inte du o din vagn testköra på grus o spela in o skicka den videon till mig,hehe=)

Gillar emmaljunga starkt dock men känns lite klumpig..

2010-11-21 @ 13:13:24
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Glöm förra kommentaren. Vad jag skulle ha skrivit är att du ska sänka iso-talet och större bländare = mindere f-tal. Om ljuset är ett problem så kan du ju försök fixa till ljuset geonom att tända lampor. Jag brukar i sista hand använda blixten. Ett trix om du använder blixten är att sätta en servett för blixten så får du ett mjukare ljus. Inte för tjockt papper dock då blir det lite för varmt.

Rörelseoskärpa kan oxå ställa till det när det är mörkt. Det som funkar bäst är att använda stativ eller ställa kameran på nåt fast underlag.

Lycka till!!

Kramen, Maria

2010-11-21 @ 13:49:55
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0