Musiken i mitt hjärta

Ikväll ska jag iväg och sjunga blues tillsammans med min fars band, det ska bli underbart att få gå in i sig själv och låta tonerna flöda från hjärtat! Det är något som jag blir lycklig av, att uttrycka mig i sång!
Ni som inte vet så har jag varit sångerska, eller är fortfarande, i största delen av mitt liv och har fått vara med som bakgrund sångerska på många artisters skivor, fått spela in egen musik och varit ute på spelningar. Jag älskar att sjunga och den gåvan har och betyder nog mest för mig.

På bröllopet sjöng jag för en ovetandes man och gäster. Men det är nog enda gången jag varit så nervös så jag fick total blackout hur melodin gick. Men som tur var så hade prästen vänt en traditionell vigsel till något personligt med skratt redan så att jag sjöng fel melodi några rader tills jag helt enkelt fick säga till alla att "NEJ, det här blir bara fel, vi tar det från början" gjorde bara vigseln ännu mer personlig! Alla brast ut i ett varmt skratt och jag med givetvis och sen ledde Peo (som spelade gitarr) mig så det blev rätt och då blev det snyftningar istället och jag höll mig ifrån tårar och överaskade min man med en underbar version av Hallelujah! Ska försöka lägga upp en video lite längre fram så ni får höra det med!




Kommentarer
Postat av: Emilia - mamma till Livia

Sv; Ja, visst är hon? :) Tack så mycket!

2010-11-15 @ 13:10:48
URL: http://emiigull.blogg.se/
Postat av: mirjam

DET VA DET ABSOLUT BÄSTA PÅ HELA DAGEN!!!!!!!

2010-11-15 @ 14:54:29
URL: http://famwirzen.blogspot.com
Postat av: Caroline - Gravid med plupp!

Hihi jaa jag hoppas och tror det! :) Okej de måste vara riktigt jobbigt att gå över, oroar mig att jag också ska göra de. Men jag hoppas han/hon väljer att kika ut snart :)



Okej :)

tack så mycket! :)

Kram!

2010-11-15 @ 14:55:45
URL: http://carroomattsson.blogg.se/
Postat av: Rockkärringen

Vad mysigt, älskar med att sjunga. Hellre än bra dock :)



Ja eller hur. Jag har redan börjat fundera på vad jag ska göra när vi är klara med huset...

Får väl bli garaget och rädgården...

Kram

2010-11-15 @ 15:16:05
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Ja, ja, ja!! Vill gärna se den videon!!! ;) Så underbart att du har fått gåvan att kunna sjunga. Tror det är många med mig som gärna skulle haft den gåvan!??

Kramen, Maria

2010-11-15 @ 17:28:10
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: simone

Ja snälla lägg upp det! Håller med Mirjam det var det finaste och bästaste. Du var nog den ändå som inte grät:)

2010-11-15 @ 22:27:19
Postat av: Sofia

Jag vill också höra igen!! Såå vackert!! Nu nu nu!

Puss

2010-11-18 @ 18:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0