Morgon pyssel

De allra flesta brukar tycka att måndagar är pest, men jag tycker annorlunda....iaf idag! Energin flödar och jag ska fortsätta mitt rensande.
När det gäller vårt hem är jag egentligen pedant i mild grad, men eftersom jag är gift med en man som är mindre pedant så har båda två fått kompromissa. Och på utsidan är det städat, men insidan är väldigt rörig. Vi har snart bott här i 1 år och fortfarande är det tillfälliga lösningar som gäller i några av rummen. Det ska det bli ändring på nu för jag känner aldrig att vi har ett rent och snyggt hem för jag vet hur det ser ut i några hörn. Ni förstår nog vad jag menar. Man kan dölja mycket genom att visa upp en fasad, men skrapar man lite på ytan kommer skiten fram.

Hur lång tid det tar att få det som jag vill är upp till mig, för S jobbar på dagarna och är ofta inte hemma fören efter 18 och då vill jag gärna att han ska umgås med våran son innan han somnar för kvällen. Och har man en liten tar det längre tid än man räknat med. Så jag stillar min rastlöshet genom att städa, rensa och bygga upp vårat hem infrån och jobbar mig utåt. Det vore trevligt att få upp de där hyllorna, tavlorna och fotona på väggarna snart :)



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Känner igen mig... Borde oxå ta tag i rensandet men det verkar alltid finnas annat att göra som är roligare!?? ;)

Kramen, Maria

2010-11-08 @ 09:55:15
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0