Inte så roligt

Fredag och det är meningen att det ska kännas skönt att det är helg och man får ledig tid tillsammans. Men så känner inte jag idag. Min hals gör ont, mina ögon rinner, min näsa rinner och jag är så där härligt irriterad på allt för röda veckan närmar sig och då förvandlas jag till ett litet monster.
Orkar inte höra ordet mamma tusen gånger till idag. Eller gnäll eller att få plocka upp samma saker för hundrationde gången idag för att vi inte har tillräckligt med spärrar till alla skåp.
Eller att ha en dotter som bara tjurar och aldrig blir nöjd. SUCK! Önskar det fanns en avstängningsknapp just nu till min mammaroll, bara för en timma.

Jag älskar mina barn men ibland vill man ha lite tid för sig själv utan att behöva höra något. Min man som varit hemifrån sedan igår morse kommer snart hem och han säger att jag ska vila när han kommer hem. VILA?? Hur kan man slappna av när man hör allt genom väggen?

Det finns de som har det värre, jag vet. Men allt är inte guld och gröna skogar alltid och då måste man få gnälla! Hoppas jag slipper gnälla hela helgen bara!



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jadå, visst får man gnälla!!! Måste va heljobbigt med barn när man inte är iform själv... Du gör det sååå bra!!!

Hoppas du får vila å att du blir frisk fort!!

Kramen, Maria

2010-11-26 @ 14:44:44
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: cammie

tävlingstips, vinn en unik babyfilt - http://tuschaa.blogg.se/2010/november/tavling-babyfilt.html

2010-11-26 @ 19:59:37
URL: http://tuschaa.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Hmm, ja det är nog lagom svårt att vila när man hör "MAMMAAAAAAA" på andra sidan väggen. Du får bli bästa kompis med grannen så kan du springa dit och ligga på deras soffa i en timme så fort din make kommer hem. Om du blir bästis med alla dina grannar så kan du ligga på soffan efter ett roterande schema med en ny granne var dag så de inte fattar något. ;)

Eller ta en tupplur i bilen? Kanske kan rensa ut en garderob och göra ett krypin där? Eller nej, gör en snögrotta! Bara pälsa på dig och ta med några värmeljus, tidningar, mp3-spelare och sovsäckar att ligga på så blir det varmt och mysigt!

2010-12-01 @ 23:22:33
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0