Efter ett år så...

Äntligen sitter gardinstängerna som de ska och på rätt plats utan att det är snett i köksfönstret som inte är det lättaste att få till om man vill ha hissgardiner. Ett fönster i vinkel med inget som helst utrymme för hängen i hörnen. Men jag har fått till det, efter ett års fundering, haha! Inte så snyggt utan gardiner men med kommer det bli fint. Ska som sagt bra sy dem med och det är 1:a advent på söndag...vill inte vara sist i år med utan de ska hänga på plats i tid! Måste köpa kardborreband först som jag ska fästa hissgardinerna med upptill. Så det blir till att klistra på fönsterkarmen, men då är det ju bara att byta ut dem allt efter årstid och smak. Jag kom på förut att jag har bott här i ett år redan, shit va tiden springer iväg. Det värsta är att det fortfarande är så många tillfälliga lösningar i vårat hem som kan göra mig fullständigt tokig när jag tänker på det. Å jag är den som måste fixa för mannen har ingen aning om hur jag tänker och han ör inte så bra på den delen heller. Design och inredning är mitt område!!


Ska nog bege mig till Gengåvan (secondhand-butik som min far är föreståndare i) och se om det finns några saker man kan måla om eller fixa till i shabby chic stil. Är förälskad i den stilen men har inte riktigt haft lust eller ork att inreda så utan bara kollat på alla sidor och bloggar som innehåller det och blivit avis!

Kommentarer
Postat av: Mia

Sådär kändes det som vi hade det i förra huset, från det vi flyttade in tills vi flyttade dit vi bor nu!! här har vi gjort färdigt ganska snabbt, bott in oss o som att vi inte bott på förra, märklig känsla att det här huset liksom var vårt redan då :-D



Tisdagshälsningar från snöigt Frescati

2010-11-23 @ 14:13:33
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Rockkärringen

Vad skoj med nya projekt :)

Kram

2010-11-23 @ 21:55:21
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack! :)



Jag har också ett fönster som är gardinlöst trots att vi bott här i över ett år nu. Jag är helt värdelös när det gäller inredning och sånt.

2010-11-23 @ 23:15:09
URL: http://minx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0