Att slänga saker...

Nu börjar operation dominoeffekt i vårat hem! Många saker måste bli fixade men allt hänger ihop, blir så trött på att det är så. Så nu orkar jag inte vänta på att min käre make ska få inspiration utan tar tag i detta själv medans min inspiration är färsk, haha! Förrådet so jag städade i våras ser ännu värre ut nu och dags att sortera ordentligt denna gång. Är bara så svårt att göra sig av med vissa saker, men när ska man ha det? Funderar åp att göra en låda till varje barn med saker de kanske vill ha när de blir vuxna (just nu är det huller om buller) och sen att åka till Gengåvan (second-hand butik som min far är föreståndare i) med saker som andra behöver. Bara det här att spara alla kläder...jag är expert på att spara kläder och i vissa fall har det lönat sig då det blivit modernt igen men många kläder blir ju aldrig det igen å det tar upp alldeles för mycket plats! Så nu ska jag ut i förrådet å rensa...härligt! Jag älskar när det är rent och snyggt överallt och har ett enormt behov av att ha det så. Min älskade make har inte samma behov men han uppskattar ju när jag är organiserad...hehe!


Ha en härlig dag!


Timmarna före vigseln....fotograf Bibbie Friman

Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller verkligen med! Hade med behövt göra det här hemma! Måste bara skaffa barnvakt först hihi;)

2010-11-04 @ 13:37:02
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Georg Hendrix

Min morbror har en regel hemma: om det kommer in en ny sak ska två gamla ut :P



Ganska smart egentligen. Väldigt lite av allt man sparar har egentligen något senimentalt ELLER användbart värde =)



Vad gör man med allt sitt gamla? Sorterar i två högar - hyfsad kvalitet och dålig kvalitet. Det som är hyfsad kvalitet säljer man på en loppis när tillfälle ges och det andra slänger man !

2010-11-04 @ 18:22:33
URL: http://georg.blogg.se/
Postat av: Hannah

Organisation är det bästa jag vet! Ordning och reda. Och bara ha det man behöver. Jag rensar för jämnan. Sparar inget onödigt:))

2010-11-04 @ 19:13:54
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Postat av: Linda

Gud vad fina kort på dig gumman!Vackra du!

Allt e bra med magen & jag mår toppen nu i graviditeten, längtar sååååå 6 mars då gäller det;)Vi grejar & fixar här hemma som vanligt o idag har vi varit på tippen o slängt massa saker,hihi..lustigt att du precis skrivit detta..jag har städat våra 2 förråd & organiserat upp.Imorgon är det tvättstugans tur;)

2010-11-04 @ 20:27:46
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Ååå, vilken fin bild!!

Skulle önska att jag gillade att rensa å organisera... Tyvärr gillar inte sambon det heller MEN vi vill båda ha ordning. Ingen bra kombination...

Dock har jag en kompis som ÄLSKAR att rensa å organisera så hon har erbjudit sig att komma å hjälpa oss. Tror faktisk att jag ska anta det erbjudandet. Om du kommer på nån smart lösning på förvaring/organisering så kan du ju dela med dig.

Kramen, Maria

2010-11-04 @ 20:47:29
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Tack kära du för ditt uppmuntrande inlägg inne hos mig!



Jag har bestämt mig för att gå emot strömmen och inte låtsas att livet som mamma är så vidare glammigt alltid. I början fick jag lite gnälliga kommentarer men nu får jag mest positiva för att jag skriver om just detta. Här hemma lagar jag knappt mat en ggr om dagen och det lider jag över.. Men det är faktiskt inte lätt att få till det jämt. Jag känner väldigt ofta att jag inte borde klaga eller känna sig jag gör eftersom jag BARA har två barn och det finns de som är ensamstående, så man borde aldrig klaga. Men likväl, så sitter man där och är helt slut iaf.



Vad söt du var på ditt bröllop, jättefina bilder!

2010-11-05 @ 09:30:29
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Jag ska återkomma till dig ikv!! Vilka vackra och uppmuntrande kommentarer du ger mig!! Jag blir helt rörd!



Men nu vaknade båda mina barn så det är ej läge att skriva.



På åter, ikv!



KRAM

2010-11-05 @ 12:37:15
URL: http://ladysylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0