Adventskalender fix

Nu har jag tänkt samma tanke i ett par år men inte fått till det men nu ska jag fixa en adventskalender till Izan även om det kräver en lång kväll och natt att slå in de små paketen! Det behöver inte vara dyra paket utan bara något litet, annorlunda än den vanliga kalendern som barnen får varje jul.
Hade tänkt fixa detta i söndags men då var jag dålig och även igår men nu känner jag mig lite bättre och får passa på när energin finns.
Lion är lite för liten för att uppskatta det iår men nästa år får även han en kalender med små paket.

Jag har inte sytt någon fancy tavla att hänga upp dem i utan det får nog bli något annat, ska bara komma på hur. En korg kanske??

Så nu måste jag iväg för att hinna innan det är dags att åka till ridskolan för Izabelle. Har egentligen inte ork till det med men ridningen betyder massor för Izan och det vill jag inte ta ifrån henne.


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad mysigt!! Jag funderade, men tar det nästa år istället.... Du har skrivit lite extra bra inlägg sista tiden tycker jag! Så där så man får tänka efter lite... Det är ju så sant! Jag fastnar i fällan ofta!! Man ska ju inte göra iordning hemmet för andras skull utan bara trivas i det själv! Men så är det såå kul med inspiration osv och då kommer ofta avundsjuka o prestationsångest som ett brev på posten.... Samtidigt vill masn visa upp när man gjort nåt nytt man gillar och då kanske nån annan känner samma sak. Helt galet det där....

Har ni funderat på julklappar än? Firande osv? Är det kalas som gäller då i mellandagarna? :-) Kanske ska prata ihop oss om nyår eller har ni andra planer? Kram o mycket kärlel på er! Saknar er!

2010-12-01 @ 09:48:36
URL: http://famwirzen.blogspot.com
Postat av: Lady Angel

Sådan där julkalender fick jag och mina systrar varje jul. Vi hade en stor tavla i trä som var som ett hus med luckor på fönstren och entrédörren var lucka 24. Mamma brukade lägga tre små presenter, oftast godisbitar, som var inslagna i minipaket och märkta med våra namn. Jag fick fan aldrig något av de där små paketen! Mina systrar snodde alltid mitt paket =(

Fast jag gav allt igen, moahahaha... Yngsta barnet vettu, jag behövde bara börja gråta så fick jag egen godispåse! Tror att alla som är yngsta syskonet har gjort så, hihi.

2010-12-01 @ 23:12:42
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0