Summering av Gi-mat

Va några dagar sedan jag skrev inlägg om GI-mat så här kommer ett lååångt!

Torsdag

Frukost:

2 pocherade ägg

4 skivor skinka

Ca 50 g cheddarost

Jag stekte skinkan och skivade cheddarost över så den smälte.

Lunch:

Krämig kycklingsoppa 

Middag:

Stekt lax med ädelostsås



Fredag

Frukost:

4 skivor bacon

1 tomat

4 stekta champinjoner

2 kokta ägg

Lunch:

Kokt torsk i creme fraichesås med kokt blomkål & broccoli

Middag:

Hamburgaretallrik på Gi-vis



Lördag

SJUK!!!

Söndag

Frukost:

Ägghack med 1 msk smör

½ avokado

Lunch:

Kycklingwok



Middag:

Scampisallad



Måndag

Frukost:

En liten yoghurt (gi-värde 4,0)

Lunch:

Inget

Middag:

Tacosallad




De flesta recept hittar ni här och här och ett par till som ni får imorgon. 


Kommentarer
Postat av: tess

Hej gumman. Har varit en dålig bloggläsare så jag scrollar runt lite hos dig idag.... GUD va stor lillen blitt å va fina bilder... å finga bilder på hemmet... å maten... SUCK jag borde laga sånt ja med... GI alltså... men idag börjar jag träna så jag hoppas jag får bort min mage lite.



Kram på dig. Å jag hoppas du trivs nu i nya hemmet.



//tess

2010-03-09 @ 08:46:21
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0