Mat dag 2

Dagens meny:

Frukost
2 kokta ägg med en klick majonäs
50 g rökt skinka
50 g ost

Jag rullade in oststavarna i skinkan, det var mums å mätt blev jag. Kommer nog att bli en favorit!

Lunch
Grekisk sallad (se recept och bild)

Jag tog bara hälften av salladsbladen och blev proppmätt.

Middag
Samma som gårdagens lunch fast utan guacamole. Tog en rejäl klick creme fraiche till istället.



Grekisk sallad

Till en person behöver du:
250 g sallatsblad
100 g gurka
1 tomat
1/4 rödlök
150 g feta
10 svarta oliver
2 msk olivolja
1 tsk pressad citronsaft
oregano eller basilka

1. Skölj salladsbladen. Skiva löken, gurkan och tomaten. Lägg sallatsbladen på en tallrik. Lägg på gurkan, tomaten och löken.
2. Smula osten över grönsakerna och lägg på oliverna. Droppa över olivolja och citronsaft. Strö över örtkrydda.

Kommentarer
Postat av: Anna

Godmorgon! Gardinerna är jättefina! Gillar både mönstret och färgerna. Den salladen såg faktiskt riktigt god ut, så den måste jag prova redan idag... & Nord - det vet vi väl alla vem det är=))



kram

2010-03-03 @ 09:09:31
URL: http://propellern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0