Lite Gi...

Har kommit av mig helt med att lägga ut recept på Gi-mat, sorry! Men grejen är att det har blivit mkt samma mat och efter att man lagat mat, fotograferat å sedan ätit så är man totalt färdig...hihi. Å nää vi har inte slutat äta efter Gi/Lchf. Min sambo har nu efter 3 veckor gått ner 6 kg och jag 4,5 hittills. SÅ nu leder han...suck. Men jag är så stolt över att han fixar detta å fortfarande är sporrad! Jag har bytt vägdag så nu är det onsdag som gäller. Är lite orolig att jag inte gått ner så mkt för jag har hoppat över många måltider för att jag inte haft så stor matlust och det är inte bra för man SKA äta 3 stora mål och 1-2 mellis per dag, det är väl inte riktigt det jag gjort alla dagar tyvärr. Men idag har jag skärpt till mig så nu är det bara middagen kvar å ett mellis...

Igår gjorde jag visserligen en ny rätt men den glömde jag fota...hahaha! 

Gorgonzolafilé med valnötter

Till 2 personer behöver du:

300 g putsad fläskfilé
olivolja till stekning
1/2 purjolök
2 dl crème fraiche
1/2 dl vitt vin
1 tärning kycklingbuljong
100 g gorgonzola
1 dl valnötskärnor

Till servering:
blandade sallatsblad
1 tomat

1. Putsa bort hinnor och eventuellt fett från fläskfilén. Skär den i skivor. Ansa och strimla purjolöken. Hacka valnötskärnorna och skiva tomaten. Skölj sallatsbladen och låt dem rinna av.
2.Bryn fläskfilén hastigt i rikligt med olja på hög värme. Skivorna ska bli gyllenbruna. Ta sedan upp dem och lägg åt sidan. Fräs purjolöken tills den mjuknat och fått lite färg. Tillsätt crème fraiche och vin och smula ner buljongtärningen. Smula ner osten och låt den smälta.
3. Lägg tillbaka köttet i såsen och låt puttra i 10 minuter under lock. Servera med hackade valnötter, sallatsblad och tomat


Jag bytte ut purjolöken mot röd lök och tog även i några färska champinjoner. Det blev super gott!!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter supergott! Det måste jag testa.

2010-03-15 @ 21:11:04
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0