Klänningsbekymmer?

Jag hade en liten seg dag igår men det var skönt att inte göra så mkt mer än surfa runt bland bröllopssidor å drömma lite å planera lite, eller få lite ideér rättare sagt! Färgtemat är bestämt till rosa, vitt coh svart men är lite inne på att ta in silver oxå...får se hur det blir med det. Ett bröllop ska ju återspegla ens personlighet enligt mig men samtidigt inte sväva ut för mycket.

När det gäller klänning hade jag ju tänkt att sy upp den men nu tvekar jag på det med...kanske bättre att hyra? Eller köpa billigt på rean som kommer i augusti? Man ska trots allt bara bära klänningen en dag men å andra sidan ska jag bara gifta mig en gång. Jag har iallafall bestämt att åka å prova lite olika klänningar för att komma fram till vad jag vill ha. För det är inte säkert att det är den som finns i mina drömmar som är den rätta. Det jag menar är att den kanske inte passar på mig.
Inte trodde jag i min vildaste fantasi att man skulle bli så här tveksam om saker runtomkring eller ändra sig på två röda när man väl planerar ett bröllop...haha...är det nerverna?



Väldigt vacker klänning av Justin Alexander, men kostar ju därefter med!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jodu, nog har du/ni en hel del att fundera på. ;) Ganska trevligt "bekymmer" i alla fall. ;)

Tror det är bra att prova olika modeller, för som du säger, det är inte alla som passar på en själv. Det finns så otroligt mycke fina tunikor nuförtiden men det är inte många som passar på mig. Jag ser bara ännu större ut i dom. Å då har jag en kompis som oxå är "stor", hon passar hur bra som helst i tunikor å ser inte alls större ut... Så visst är det olika hur kläder sitter.

Huvudsaken du hittar en klänning som DU trivs i å känner dig vacker i!! Sen kan ju kanske prislappen styra lite oxå... En arbetskompis ska oxå gifta sig i höst å efter att hon varit å provat så bestämde hon sig för att hyra. Hon var stensäker innan att hon skulle köpa en. Så nu ska hennes blivande man köpa en ordentlig kostym istället, den kan han ju ha fler gånger resonerar dom...

Lycka till med beslutet!!!

Kramen, Maria

2010-06-08 @ 14:11:30
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Åh den klänningen var vacker! Färgtemat rosa, vitt, svart låter mycket tjusigt tycker jag, ska du ha med silver också så ta bara liiiite silver. Kan lätt bli rörigt annars, men några silverdetaljer är nog jättefint. Silverband runt blombuketter till exempel.

Bokmalens tips med att hyra brudklänningen men köpa mannens kostym var ju en väldigt bra idé! Män har ju inte kostym sådär jätteofta kanske men de har kostym oftare än vad vi kvinnor bär en lång, vit klänning... Fast det känns kanske lite trist att hyra brudklänningen... Halens har börjat sälja brudklänningar, de var nog inte så dyra där heller. Min syrra gifte sig i februari, hon köpte sin klänning för drygt 4000 tror jag det var. Den var cremévit och i duchesstyg, jättefin!

2010-06-10 @ 08:53:49
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Kom på en grej förresten: på min syrras bröllop hade de en rolig lek på festen efteråt som ni kan göra. Syrran fick ögonbindel och skulle sedan lukta på fem olika män, däribland sin nyblivna make, och så skulle hon säga vilken man som hon trodde var hennes. Det klarade hon också! Äkta maken fick också ögonbindel och så stod fem kvinnor, däribland syrran min, på stolar och han skulle känna på deras vader och se ifall han kunde känna igen sin frus vader. Han misslyckades... Det var en riktigt rolig lek!

2010-06-10 @ 08:59:30
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0