Ingen brudklänning än...

God morgon!

Trots att jag inte sovit mer än ca 5 timmar inatt så är jag utvilad och redo för en ny dag! Har redan vart ute å vattnat blommorna som inte solen når fören om några timmar...torrt var det! Allt har ju blivit åsidolagt nu i över 3 veckor så det finns en hel del att göra, för att inte tala om bröllopsplaneringen...hihi!


I lördags åkte jag, min syster och min kusin till Nässjö för att prova en äkta Forever Yours klänning som jag inte kan få ur tankarna. Jag hade pratat med de som hade klänningen och de verkade normala och trevliga så jag vågade åka ner för att se klänningen. Hade tom tagit ut pengarna för den klänningen ville jag ha å det var ett bra pris. Visserligen var den använd en gång, men bara den är fin så gör det mig inget. Denna klänning skulle kosta ca 13000:- ny och de pengarna har vi inte just nu.

Sagt och gjort, jag fick se klänningen men den såg väldigt sliten ut och jag tyckte inte att den stämde överens med orginalet. Inga lappar fanns på den och på livet vid bysten satt det inlägg som jag visste inte finns på orginalet. Där började jag ana oråd. Jag frågade dem och de stod på sig att den var äkta och aldrig använd utan bara provad. Hon som sålde den hade blivit tvingad av sin mamma att ta hennes gamla klänning så därför va de tvungna att sälja den här. Men de hade skrivit i annonsen att den var använd eftersom hon hade provat den flera gånger...ööö....men slitningarna på all spets tydde på användning och tvätt. De ska tydligen gifta sig i höst de med så vart får man ifrån att skriva att den var använd och inte provad som sanningen var? Hahaha....de kunde inte lura en sömmerska...den var använd MINST en gång och släpet var alldeles förstört och det fanns fläckar på den.

Vissa männinskor drar sig inte för att luras och jag hoppas de aldrig får den såld...inte för det priset iaf utan max en tusenlapp skulle jag ge för den.

Så det blev ingen klänning men jag köpte ett par jätte fina brudskor....hihi....längtar att ha de på mig!

Rörigt inlägg? Försökte korta ner det så ni inte skulle tröttna på att läsa...haha!

Ha en skön dag nu ska jag på promenad!


Kommentarer
Postat av: Helen

Oj vilken fin...va det en sådan du ville ha. Blir lite avis på dig, mysigt med brölop.

När är den stora dagen ?

Folk som luras kan ha sina saker för sig själv.

Kram

2010-07-13 @ 10:41:34
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Åhh tänk på att det tar flera månader för att få hem en klänniing från affär beställde min i februari och den kommer nu i veckan eller i nästa vecka.

Har du kollat på nätet?

Klänningen är himelsk btw...



Men fy för såna människor :( dom borde skämmas...

2010-07-13 @ 10:42:38
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

Godmorgon vännen..Så vacker brud klänning :) Hihih...den blir inte sliten efter några prövningar...Hoppas att du hittar en klänning snart..Är så nöjd med min..enkel sommar klänning..kommer lätt ha den fler gånger...Det är diamanter och rubiner i min ring..vitt guld..är så nöjd med den..manen min är jätte nöjd med sin med..Vilket datum gifter ni er? Ha en skön dag.kram kram

2010-07-13 @ 11:37:07
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linda, Tvåbarnsmamma och Blivande Fru

Ja den är verkligen underbar. jag provade en liknande men modellen passade inte på mig.

Åhh då skulle du ju kunna sy din egen eller som du skrev göra om dom så att den blir som du vill :)



Jodå min klänning kommer snart och vi har bara lite kvar att köpa så som all drickan och ingredienserna till CupCakesen. Allt annat är beställt, köpt och klart :) Skönt att man nu bara kan ta det lugnt och finslipa på allt. Ja min klänning måste sys om men det fixar sömmerskan som jobbar tillsammans med affären.



Här regnade det i typ 10 minuter och min Lilla mår riktigt dåligt :(



Hoppas att du finner det du letar efter idag. kram



2010-07-13 @ 13:24:30
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Nämen, hallå! Vad oschysst av dom. Hua, för sånna människor!!!

Hoppas att du hittar "din" klänning som du trivs med å som är i rätt prisklass.

Den på bilden är ju bedårande vacker... ;)

Kramen, Maria

2010-07-13 @ 16:55:31
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag valde en enkel dräkt till vårat bröllop för vi hade redan två barn och det kändes inte så viktigt att styra ut sig då. Festen efteråt var viktigare och blev en dundersuccè som var värd allt och gav många roliga minnen.

Fin klänning på fotot:-D

2010-07-13 @ 21:33:37
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0