GI rivstart

Nu har jag startat en ny kategori där jag ska försöka att samla recept och även lägga ut bilder på den Gi-maten vi ska äta framöver. Både jag å min sambo har många inte så härliga kilon som ska bort. Vi tillhör den skaran som har provat ALLT vad dieter å svältkurer heter. Visst går man ner i vikt men sen börjar man äta som vanligt och då går man sakta men säkert upp allt igen plus några extra kilon. Så nu ger vi det här en chans till (jag har ju provat ett par gånger men gett upp) och det blir lättare om man är två familjen som kör på samma. Vi har även en liten intern tävling, hehe.
 
Vi har nu kört gi-metoden i 6 dagar för att komma in i tänket så imorgon kör vi på med en rivstart. Får se hur många veckor man orkar utan kolhydrater men målet är de 6 veckor som rekommenderas som max i följd. Eftersom jag inte ammar längre så kan jag göra det och det känns bra. Man ska ju helst inte köra hårda träningspass under tiden utan endast förbränning och det passar ju bra med tanke på att jag inte kan börja träna ordentligt fören om ca 4 veckor.

Jag ska även fundera på tills imorgon om jag ska lägga ut min vikt och mått här. Det känns inte så roligt med tanke på att jag är rätt stor och givetvis är man rädd att få elaka läsare. Men som sagt jag meddelar det imorgon när jag sovit på saken, hehe!




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag lovar att du INTE väger mer än mig iaf...=))

2010-02-28 @ 21:45:25
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Hejja, hejja!! Härligt att ni hjälps åt. Själv har jag en sambo som kan äta vad som helst å han går inte upp ett gram. Jag behöver bara titta på nåt gott så går jag upp... Fuskigt värre vill jag lova. Men å andra sidan så är han en sån som ALDRIG köper hem gosaker utan det är jag som gör det om det finns nåt hemma.

Det blir ju toppen om du lägger ut recept å så, då kan jag haka på när jag kommer hem. För jag tror det blir svårt att köra GI i Thailand där det serveras ris jämt. ;) Nä, jag ska njuta av denna resa, utan att frossa.

Vad det gäller att lägga ut vikten i bloggen så tycker inte jag att det är nödvändigt. Huvudsaken du vet själv å skriver upp. Eller, det tycker jag själv är viktigt för då får jag svart på vitt hur duktig jag är å jag förstår på ett annat sätt. För jag är en sån som snarare ser mig som större när jag går ner. Har en väldigt skev kroppsuppfattning.

Nä, nu ska jag ta itu med att få ner allt i ryggsäcken. Har bestämt att jag inte får gå å lägga mmig med det ogjort.

Hejjar på dig!! Även om jag inte kommer att kunna titta in under resan.

StorKramen, Maria

2010-02-28 @ 21:47:11
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag tappade 17 kilo med GI och har fortsatt att leva med den maten. Det är helt underbart att alltid äta sig mätt och med god mat dessutom. En dag i veckan så festar vi lite på sånt som inte annars äts men jag saknar absolut ingenting.

Lycka till med ditt "nya liv"//Lena

2010-03-01 @ 19:41:38
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0