Det gick bra!

Bvc besöket gick jätte bra igår och det blev aldrig någon diskussion med sköterskan utan hon förstod och stöder mig i mitt beslut. Jag som hade byggt upp värsta scenariot med en arg sköterska som skällde på mig för att jag inte ville amma mer. Tänk så dumt man tänker i förväg och spenderar en massa energi och är orolig för något som inte ens är ett problem, det är så typiskt oss tjejer.
Iaf så vägdes han och som jag trodde så väger han över 5 kg!! En rejäl liten bebis har vi :) Men det är skönt att veta att han får i sig tillräckligt med mat och att han mår bra. Det gjordes även test på om han klarade att hålla upp huvudet när han ligger på mage och det visade han upp med stolthet, haha. Sköterskan berömde han eftersom han är riktigt stark och kan hålla upp huvudet som en 3-månaders bebis. Gissa om mamma var stolt =))

Han har börjat och sova riktigt bra oxå även om han på dagarna sover lite mindre. Men vad gör det när han sover från ca 20-21 till 07 på morgonen med 1-2 måltider under den tiden, så jag klagar inte. Det är bara skönt att få in rutiner och jag hoppas att det håller i sig. Vi har faktiskt bara haft en vaken natt sen han föddes och det är jag väldigt tacksam för.

Så här ligger han nu å sover middag! Han la armen om sin Bamsen så sött!




Kommentarer
Postat av: Lady Angel

Åh titta Bamsen! Åh jag hade en sådan när jag var liten. Ville ha en precis likadan som Lotta hade men på 80-talet fanns de inte att köpa... :( Äldsta syrran fick sy en till mig och jag blev jätteglad för min alldeles egna Bamse! Undrar vart den tog vägen egentligen...? Finns så många leksaker man hade som bara försvann tycker jag.

2010-02-13 @ 13:41:45
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad kul att det gick bra hos BVC. ;) Visst är det ju så att vi tjejer ofta oroar oss i onödan...

Vad gäller mig å vikten så står jag nog ganska still!?? Har inte kollat på ett tag = vågar inte. Men jag ska nog ta å göra det såfort mensen är överstökad. Ökar alltid i vikt under mensen så jag brukar inte väga mig då.

Har i alla fall kommit underfund om att jag nog äter för stora portioner av maten. Så jag har försökt att ta mindre. Får se hur det går!??

Kramen, Maria

2010-02-13 @ 14:39:48
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: mirjam

ÅHH Jag dör så söt han är!!! Vad skönt att allt gick bra på bvc oxå. Vilket A-barn med sovning får jag säga, bara att hålla tummarna att vår blir likadan..... Nu tycker man det är jobbigt bara att hämta Milo på natten, huu har glömt allt ammande och sövande tror jag....

2010-02-13 @ 14:57:08
URL: http://famwirzen.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack, vad roligt att du tycker om det:) Jag älskar ju att göra om och pyssla härhemma... Det värsta är att jag betsat våra tv-bänkar mörka och de torkar ta mig faen INTE!!

I vår trädgård var det ingen som hade gjort ngt på 15 ÅR!! Jag tog bilen och drog upp precis ALLT:) Sen planterade jag bara ngr saker och lade markduk+sten i rabatterna. Detta kan jag varmt rekommendera, för då sköter det sig självt. Sommar blommorna odlar jag i krukor,växthuset i hinkar, så rensa ogräs är inget jag håller på med längre...(förutom i trädgårdslandet=))



Jättesöt gris lillkillen fått:) Den liknar en som min systerdotter fick förra julen, men den var dansk och i tyg.Skönt också att BM lyssnade på dig med en gång utan diskussioner:)



kram

2010-02-13 @ 16:52:07
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Helen

Klart du ska vara stolt över din lilla prins.

Ha en mysig alla hjärtans dag.

Kram

2010-02-14 @ 11:46:41
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0