No more stress

Jag försökte mig på en promenad igår med vagnen efter att det slutat snöa. Kan ju säga att det inte var det lättaste! Jag var tvungen att ta mig till affären och bussen dit tänkte jag minsann inte ta för det är bara 1 km lite drygt.
Men när vi hade kommit halvvägs ångrade jag mig, det var nämligen inte plogat (förutom en bit på 50 m) å snön fastnade så läckert i hjulen å med ett hjul mindre (har en trehjuling) så var det nästintill omöjligt på vissa ställen. Men envis som jag är så kom vi fram 2 minuter innan de stängde!!!
En promenad som tar 10 minuter när det är plogat tog nästan 20 minuter nu å då slet jag som ett djur...hoppas ingen såg det eller hörde mig för det var inga snälla saker jag muttrade för mig själv, hahaha!!
Har jag lärt mig något av det?? Förmodligen bara tills nästa gång jag är sent ute! Jag har nämligen en förmåga att dra ut på saker tills sista sekund och det är nått jag kämpar med för att få rätsida på det och jag ska lyckas, det tar på psyket att stressa.

Idag ska jag ta det lugnt och vara ute i god tid!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Här har du en till som brukar skjuta upp sånna saker. Blir lika sur på mig själv varje gång. Tur att du hann i alla fall, skulle ha varit surt att komma fram 2 minuter för sent... ;)

Önskar er en trevlig helg!!

Kramen, Maria

2010-02-26 @ 16:04:23
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag tror inte att det blir så mycket bloggande på resan. Vi kör med "resedagboken" för familj å vänner å det får nog räcka!?? Kanske blir det nåt kort inlägg utan bilder. Att lägga upp bilder därborta med dom dåliga internetuppkopplingarna är ett verkligt test av tålamodet + att det finns mycke virus å grejer. Fick en "trojan" i min kamera sist så den gick inte att använda sista veckan. Det vill vi inte va med om igen. Får se hur det blir men nåt livstecken får ni säkert. ;)

Kramen, Maria

2010-02-26 @ 21:19:15
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0