Idag är han 5 veckor!

Den 18 januari så fick jag första medvetna leendet från min son. Det är en sådan underbar känsla, att få se sitt barn le för första gången och göra det på riktigt! Han log 4 gånger på rad men sen tog det en dag innan han log igen.

Idag så gjorde han ytterligare ett framsteg i utvecklingen. Han fick syn på sin musikmobil över sängen och blev tokig när han inte kunde röra dem. Har väntat på det ögonblicket så vi kan åka och köpa ett babygym till han. Vi har liksom väntat med alla saker och köper det när det börjar bli dags istället för att inhandla allt innan han kom. Tror det bara är förstabarns föräldrar som gör det och helst 5 månader innan..hihi. Men jag har ju själv varit där för 14 år sedan och jag var oxå en sådan mamma som hade allt förberett flera månader innan. Jag t om gjorde iordning ett rum, som han fick när han var närmare 1 år...

Nu sover han middag och sedan blir det till att åka iväg till babyproffsen och inhandla lite saker som jag ska fota senare! Bäst för mig att passa på att göra saker nu som man inte får gjort med en unge på armen ;)



Gose Lion som sover gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hej! Jag följer med hit:) Du kanske redan hunnit att köpta ett gym...min syster har annars ett beg Mumingym precis som du ville ha:)



Nu har det stackars köket blivit så gott som färdigt. Har lagt upp några bilder, så nu väntar jag bara på att få se bilder från ert hus=)



...och förvirrad började ju med att kommentera i fel blogg (haha)



kram

2010-02-02 @ 16:26:19
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad trevligt med nya bloggen. Känner att jag kommer få mycket bra tips å idéer här!! ;) Ja, jag säger inget men vi får ju se vad detta året bär med sig!!??!! ;)

Han ser ju hur go ut som helst där han ligger å sover sött!!

Kramen, Maria

2010-02-02 @ 17:09:20
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Det gick inte att kommentera det förra inlägget, det som handlar om hur proffsig man är som mamma, så jag svarar här istället. Du är nog proffs jämfört med mig iallafall. Och visst har du blivit lite vassare på att vara morsa sedan första sonen?

2010-02-02 @ 18:25:17
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0