Vackra spetsband

Försökte få till lite foton igår men färgerna på spetsarna och tygerna kommer inte till sin rätt. Men jag satt och beundrade mina inköp och började planera lite! Fast jag inser nu att det fattas lite tyger för att de ska bli som jag vill helt och det finns inte att få tag på i Skövde. Men jag får göra nått utav det som finns plus att mamma skulle skicka med lite tyger ikväll när Izabelle kommer hem från dem. Sen har jag sådan lust att börja sticka lite när man sitter och glor på dumburken med, måste ju vara effektiv!

Ofta förknippar man sticka och virka med den äldre generationen men man behöver ju inte vänta tills man blir pensionär att göra det utan det finns så mycket fint man kan både sticka och virka till sig själv. Har sett en underbar sjal som är mönsterstickad i ett härligt mohairgarn, undrar om man kan ge sig på ett sådant någongång?

Om jag blir nöjd med sjalen jag ska sy så tänker jag sy till andra som inte kan sy eller som inte har tid. Har redan fått 3 förfrågningar om detta och jag blir ju super glad, har ju inte ens börjat sy än utan bara köpt in materialet. Men sen är ju frågan om sjalen blir som de vill ha en sjal??

Tygerna är bomullstyg i svart, beige och benvit. Håller på att tvättar dem så de får mjukhet och att eventuella färgrester försvinner. Men snart kan jag börja klippa och skapa....*längtar*!!

Ska även få in lite trikå i sjalarna men hur vet jag inte än, kanske i volangform eller bara som den är. Stickad trikå hade inte vart fel heller, men det måste jag hitta och beställa. Det får bli nästa projekt.

Lite sytankar från mig en söndageftermiddag och 3:e advent!




Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Låter som att det kommer bli superfint. Gillar färgerna du beskriver!! ;)

Här har vi haft en lugn dag då sambon ska ut å jobba natt ikväll. Åkte iväg å tränade på förmiddagen så att han fick sova ifred.

Nu ska jag se om jag får nån ordning på tryffeln jag påbörjat!??

Kramen, Maria

2010-12-12 @ 17:06:23
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sofia

De kommer bli så vackra!

Här har du ännu en beställning :)

Puss!

2010-12-12 @ 20:18:36
Postat av: Maria

Åh, vad spännande. Ser fram emot resultatet =)

2010-12-12 @ 23:36:35
URL: http://ladyfair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0