Pepparkakshusdrömmar

Ibland är det lite småfarligt att gå in i en mataffär när man är sugen på att baka eller göra något matligt pyssel.
Jag gick nämligen in i affären efter läkarbesöket och efter gårdagens surfande efter lite ideér till pepparkakshus så hittade jag lite saker man kan dekorera huset med.
Förra året satte jag bara ihop ett och svor över den jobbiga kristyren som inet blev som jag ville. Men i år vill jag och önskar jag har ltie mer tålamod att sätta ihop något finare än förra årets.

Här är vad jag hittade på googles bildsök och visst får man lust att göra ett med när man ser alla fina pepparkakshus?!!














Fast det första är ju att ha ett pepparkakshus att bygga och antingen köper man en färdig sats eller så ritar man ett själv. Jag vet hur det ska se ut i huvudet, frågan är om man får till ett som blir som man tänkt? Jag får börja med att göra degen kanske? Och sen några mallar och provbaka ett för att se hur det blir. Första eller tionde försöket??

Kommentarer
Postat av: Lina BT

Gör delarna i papp så kan du prov sätta ihop det med tejp innan du gör delarna i deg. :) Då kan du testa och dona utan att tappa tålamodet :)



Kram på dig och lycka till!



(har förresten aldrig kommenterat hur underbart fin din bröllopsklänning blev :) du är duktig)

2010-12-08 @ 12:53:12
Postat av: Liw

Oj vilka hus det finns, det med kurbitz var helt otroligt :-)

Jag har inte tålamod till det pillret som krävs, men det hade varit kul att prova någon gång :)



Oj, är hon född den 27:e eller den 29:e? Visst är det lite läskigt att det snart gått ett år, jag hänger inte alls med i svängarna känner jag..

kram

2010-12-08 @ 13:04:54
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Duu vilka härliga bilder på pepparkakshus, något jag om några år kan tänka mig att fixa ihop=)



Sv: Bondelid har schyssta grejer tycker jag. Hoppas inte att du tyckte det var konstigt att jag la upp kläder nu, haha=). Jag gör det ungefär någon gång i månaden sådär=).



Tack för dina alla och LÅNGa inlägg, jag älskar långs inlägg, då märks det också att du lagt ner tid på att tänka och läsa min blogg. Roligt bara så fortsätt då! Jag blir jäteglad när du skrivit hos mig.



Nu måste jag gå.



Kram

2010-12-10 @ 13:32:47
URL: http://ladysylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0