GnälLion

Den lilla bebisen jag hade har blivit så stor nu och han utvecklas varje dag. Alltid är det något nytt han lär sig eller finner roande.
Just nu har han kommit in i en gnäll-fas och går omkring och gnäller med lagom jämna mellanrum som kan få en att bli tokig. Egentligen är det nog inte så mycket gnäll men när det är fördelat i korta perioder under hela dagen så uppfattar man att han bara gnäller. Men han är också en väldigt glad kille som gillar upptäcktsfärder! Det är väldigt roligt att bära omrking på saker nu när han går, nästintill springer! Och om han tar något han vet att han inte får och man kommer på honom så skyndar han iväg med den saken i famnen för att jag inte ska ta den ifrån han, hihi. Det är så sött och se att han vet vad som är rätt och fel på något vis, fast inte tillräckligt för att låta bli.

Det är mycket mamma (klockrent uttal), oj, titta, dä, tutte, aj och baba. Sen har han utvecklat ett språk som låter lite som arabiska, hahaha.! Det har han gjort länge och det håller på att försvinna som tur är...


Sen att ALLT ska in i munnen är ingen nyhet, undrar när det går över?


Så här ser det ut i ett hörn av vardagsrummet just nu. Mindre smickrande...men sanningen! I lådorna ligger det julsaker och de har stått där i 2 veckor. Så vi ska inte flytta....haha!


Kommentarer
Postat av: mirjam

ha ha så där ser det ut i våran hall!! fast vi har packatupp allt vi ska ha. Men tomma kartonger och påsar är ju så snyggt att ha så de har fått stå kvar nu i två veckor!!! Hmmmm

Jag fixar inte att ta mig iväg den här veckan. Sjukdomar hit och dit, samt vaccination och öronkoll på Milo, förutom möte på jobbet osv... Antar att du vet hur det kan va, ni har ju ännu fler barn! Men om jag inte får till det innan jul så kommer jag gärna nån gång på "jullovet". Milo är inget på dagis och Samuel jobbar nästan som vanligt så då behöver jag komma bort lite känner jag!

Kram

2010-12-14 @ 10:49:15
URL: http://famwirzen.blogspot.com
Postat av: Linda

haha arabiska;)Du är för rolig;) Ja eller hur,man behöver vara hemma lite 50% är lagom för när jag lämnar jobbet har jag riktigt ont, jag sitter/står hela tiden..och när man har dessa besvär skall man ju göra det i lagom mängd liksom & man får inte bli still i soffan heller så detta var ypperligt. Bältet är bra faktiskt..så får vi se hur det känns efter dessa 2 veckor jag är sjukskriven på..;)



2010-12-14 @ 14:06:41
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0