Storstädning i mig

Det känns som en ganska lugn måndag med lite förmiddagsmys innan det är dags för vardagsbetsyren som otåligt står å bankar på mig. Men jag måste lära mig att ignorera, att allt måste inte vra perfekt i ett hem med barn utan det får faktiskt vara skitit i hörnen och sängarna inte är bäddade varje dag.

Vi väljer själva vad vi vill lägga prioriteringarna på. Jag brukar välja städa och ett rent hem före mig själv. Men det har en baksida att göra det, och det är när man inser hur låg ens självkänsla är att man faktiskt går till attack mot sig själv i alla lägen. Ens självkänsla är så obefintlig att man har börjat tro att man är totalt värdelös och trycker ner en själv hela tiden.

Igår kväll behövde jag en promenad för att få lite ny luft i mina lungor, för att orka andas helt enkelt. Och för att se saker ur ett annat perspektiv. Istället för att ta med ipoden så tog jag med mig själv på promenaden och den sista biten kändes mkt lättare än den första halvtimmen, då ville jag bara vända hemåt för det kändes som varken benen eller jag själv orkade gå en meter till. Men jag fortsatte och det är jag glad för, envisheten i mig vann!


Nu ska jag fortsätta jaga busig kille på snart 1 år, han har redan hunnit med att välta ut kaffekoppen så den vita mattan i vardagsrummet är prickig numera. Fast jag kan ju inte bli arg för det var jag som var så klantig och ställde den där och glömde bort. Som tur var kaffet kallt!



Kommentarer
Postat av: Mira

Har du läst Mia Törnbloms böcker? Jag läste dem och började jobba med min självkänsla. Självkänsla är ju något man inte får gratis utan som måste underhållas hela tiden.



Jag känner så väl igen mig när du skriver, been there! Men det finns hopp, man kan jobba på det!

Du ÄR bra som du är, och duger precis som Du är, glöm inte det ♥

2010-12-06 @ 11:39:09
URL: http://www.mirandalux.se
Postat av: Mirjam

Sitter nu med en kopp kaffe när båda barnen sover! Finns inte på kartan att jag gör nåt nyttigt för hemmet då!! Utan ger helt o hållet den tiden till mig! Så nu försöker jag smitta av det lite till dig. Man får blunda för alla saker o tvätthögar mm.... Hoppas du får mer egen promenader med bara dig själv! :-) kram o kärlek

2010-12-06 @ 12:35:29
URL: http://famwirzen.blogspot.com
Postat av: Tess

Synd om mattan! :/ Men tur som sagt att kaffet var kallt! :)

Känner på mig att jag kommer att ställa en massa saker överallt..är rätt så oaktsam med mina grejer och tänker inte så mycket på att allt skall ha en viss plats eller att ta bort i tid.. ;)



Ja, nu är det spännande!

Var du? :) Jag är ju jättenervös inför snittet nu men det blir nog bäst så och ut kommer hon ju.. :)

Ha en fin dag du med!

2010-12-06 @ 16:06:53
URL: http://kakaombord.blogspot.com
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

Åh, tusen tusen tack för den fina kommentaren! :D Kram

2010-12-06 @ 17:05:12
URL: http://madeleines.se
Postat av: Linda

Skitläckra äggkoppar, vart har du köpt dem?? Filippa K muggarna har jag med bara älskar dem!!

Ja lite redigerade är de ju visserligen för att få till snyggare färg i dem;)

Riktigt grym mobil verkligen!

Ja magen den växer på o bebbe sparkar frenetiskt. Är nyss hemkommen från en alldeles underbar spavistelse i Varberg. Imorgon är det back to work som gäller!

Ja gummsan du vi får ses snart & hoppas verkligen att vi gör det..

2010-12-06 @ 19:10:04
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skickar en megasuperstor kram till dig!!! Du är toppen, hoppas du vet det!!???

Kramen, Maria

2010-12-07 @ 00:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0