Skir romantik i sjalform

Jag har så länge jag kan minnas varit en äkta sjaloman och frossar gärna i söta, vackra och sköna sjalar! Har inte behövt tvinga Izabelle att älska sjalar för hon följer fint i mammas spår :)

Men jag vill ha det vackra, skira, romantiska och gärna i fäger och olika mönster. En enfärgad själ blir inte så rolig tycker jag.

Någon som gör underbara sjalar är Ester Elenora, men shit va de är dyra! Förstår ju att design kostar men tyvärr passar de inte min plånbok. 500-600:- för en sjal är liite väl dyrt. Men de är vackra att se på!

Nu i min kreativitetsperiod så ska jag försöka mig på att sy en som jag vill ha. Det är inte alls svårt att sy, bara man har tålamodet och fantasin att skapa en egen design. Inspiration kan man ju hämta fårn andra, det finns fullt av kopior. Men att skapat en alldeles egen måste ju vara en underbar känsla...iallafall för mig!

Så nu till operation "leta efter tyg"!

Se och njut av dessa så länge!







Bilderna är googlade och lånade!

Kommentarer
Postat av: Georg Hendrix

I mitt inlägg "är du rasist, eller?" tänkte jag lägga lite extra funderingar kring det du sa.. men ibland måste man offra sig för inläggets helhet!



I lumpen gick jag med en utländsk kille (han var inte alltför "bright" om man säger så). Han sa att han hatade judar, men kunde inte säga varför. Jag vet att judiska människor inte är en ras, men det är ett eget folk med en egen religion så att hata judiska människor är inte mer rätt än att hata "vita, svarta eller gula" (åtminstone inte enligt mig). Hur tusan kan man hata ett folkslag, säga det offentligt och inte ens ha en anledning varför..



Folk måste lära sig förstå att vem som helst kan vara en rasist. Det spelar ingen roll vart man härstammar ifrån eller vart man bor. Rasism är alltid lika fel.



Man kan inte bemöta en person med rasism/hat och hoppas på att den förstår ens synpunkter. Att man inte ska kunna ha en svensk flagga på matbordet eller gå runt i en svensk t-shirt utan att på kallad "rasist" är fel, men det gäller att lära ut vad som är rätt istället för att gå till attack !

2010-12-10 @ 15:49:07
URL: http://georg.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Vet du, om du ändå ska sy en till dig själv så vill jag mer än gärna också ha en! Givetvis betalar jag då ELLER så gör vi någon slags byteshandel =). Jag är ju också lite pysslig, syr, skriver, gör kort, ja osv....



Ta dig i kragen och gör en sjal x 2!! Jag gillar ocksådessa sjalar och vet att det är lätt att sy men har inte kommit så långt ännu.



KRAM

2010-12-10 @ 16:55:20
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Tack för din fina och peppande kommentar! Det är så påfrestande att känna att man har så mycket att göra, man har all tid i världen att göra det men man klarar det ändå inte för man har för ont. Men som du säger så är det inte långt kvar nu, och jag hoppas foglossningen lättar relativt snabbt!



Kram på dig och hoppas du får en mysig fredagskväll!

2010-12-10 @ 17:21:59
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Ja, nog kan du fixa sånna!! Kanske kan man få lägga en beställning sen!??? ;) Om du vill å orkar å om det funkar... ;) Men klart du kan, varför köpa dyrt när du kan göra själv!!? Själv är jag ju inte alls haj på det där med att sy...

2010-12-10 @ 19:06:16
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Helen

Åhh vilka fina .

Och för dig som kan sy så fint vore det ju inge större problem. Vad är en sjal mot en brudklänning :).

Ha en skön lördag.

Kram

2010-12-11 @ 09:08:51
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se
Postat av: Lena i Lyckebo

Sååååå vackra. Det är alltid roligt att kika in på din sida för du skriver så fint och har otroligt gulliga foton. Kramisar från ett -25 grader kallt Lyckebo<333333

2010-12-11 @ 16:13:32
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Hannah

Underbara sjalar!!

2010-12-13 @ 19:47:40
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0