Är det ute att spela sällskapsspel?

God kväll, fomellt och bra!

Har haft strul att komma ut på nätet så när mannen kom hem fick han fixa det. Det var visst bara att starta om modemet...haha.

Idag känns det som man inte fått något gjort fast jag fixat om på 2 toaletter, rensat avlopp och tvättat. Men det är väl så ibland, känslan hänger inte ihop med verkligheten.
Snart kommer min stora son hit och Izabelle ska hämtas hos en kompis. Sen är det fredagsmys med något sällskapsspel jag hittade i en låda igår när jag röjde förrådet. Vi har verkligen legat av oss när det gäller spel så dags att damma av dem igen och ha roligt och mysigt. Det är så lätt att tv:n tar över på kvällarna och hur sällskaplig är man då egentligen? 4 personer som sitter å glor på film och moffar chips i stora lass. Nää...jag vill ha tillbaka familjekänslan, när man gör saker ihop och det behöver inte var mer avancerat än ett spel tillsammans. Men det kanske är uråldrigt att spela sällskapsspel som Tjuv och Polis eller Monopol? Jag tycker inte att det är gammalmodigt iaf!


Nu ska jag fortsätta sticka lite på Izans raggsockar innan kvällens aktiviteter tar över. Stickningen får mig avslappnad och jag hinner hämta lite ny energi!

Ha en mysig fredagskväll ni med!


Kommentarer
Postat av: Lena i Lyckebo

Vi spelar alltid sällskapsspel när ungar med respektive dyker upp. Tv:n slås av och vi har superkul. Det finns inget bättre och man mår så bra tillsammans.

Sov så gott<33

2010-12-17 @ 21:26:49
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Georg Hendrix

Vad händer i den typiska familjen idag? En ställer sig och gör middag, en sätter sig framför TV:n, en övertar datorn och en låser in sig på rummet och snackar i mobilen med kompisen.



Sällskapsspel är faktist kul. Jag tror man glömmer det när man kommer upp i puberteten bara och det inte är "coolt" längre. Faktum är att flera av de sociala/tuffa i min studentkorridor (folk på ca 23 år) ofta spelar olika sällskapspel när de bjuder över vänner. Kortspel, något likt "Dungeons & Dragons" och gissa ordet (eller något sånt) har spelats i min korridor :)

2010-12-18 @ 01:10:04
URL: http://georg.blogg.se/
Postat av: Mira

Å i min familj älskar vi att spela, så även med mina vänner! Det är väl underbart att umgås så tillsammans istället för att glo på tv jämt. Och hur kul är det inte att spela ett gammalt Monopol eller liknande =)



Hoppas du har en fin helg, kramis!

2010-12-18 @ 09:17:28
URL: http://www.mirandalux.se
Postat av: Helen

Vi spelar ofta sällskapsspel och favoriten här är Monopol.

Det är ett mysigt sätt att umgås på.

2010-12-18 @ 13:26:44
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0