Brudfrisyrer

Ögonen går i kors nu men har inte tid att sova eller vila! Min efterfrågan om 48 timmar på dygnet har fortfarande inte slagit in...konstigt...
Fastnade för en gång skull i soffan igårkväll och såg två Bourne-filmer å klockan hann bli nästan halv två innan de var slut. Sen var det dags att gå upp med Lion 06.50 imorse å det har vart full fart sedan tills för 20 minuter sen då han somnade.
Så nu sitter jag här å har lite egentid fast jag egentligen skulle behöva träna, sy och tvätta (städat har jag redan gjort), hehe!
Kan säga att klänningen gör framsteg!!! Eller jag gör framsteg kanske det heter =)) Har sytt upp kjolen i lakansväven å börjat med designen där men måste ha större underkjol för att kunna fortsätta. Underkjolen börjar bli färdig, den ser ut som en maräng, hahaha! Men jag behöver en skena längst ner för att själva klänningen inte ska falla platt nertill så det måste jag beställa idag och sen ska det på mer tyll i bak för att hålla ut släpet lite! Hoppas jag blir färdig idag med underkjolen :)


I eftermiddag ska jag å klippa, färga å slinga håret med...längtar! Har tyvärr inte haft så mkt pengar över till mitt hår det senaste året så det behöver en rejäl omgång om det ska bli fint till bröllopet! Funderar på att sätta i extensions med men det får vi se hur det blir med det, kanske blir clips istället för isättning. Min brudfrisyr vill jag nämligen ha halvuppsatt med långa lockar å det har jag ju inte nu direkt, hihi!

Här är några exempel på hur jag önskar:







De ser i stort sett likadana ut men skitsnygga enligt mig! Det enda är att det ska vara lite mer i höjd i fram så tiaran kommer till sin rätt, sen ska jag inte ha blommor i håret utan ev slöja (har inte bestämt mig än).

Vad tycker ni, kommer jag passa i detta??

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Det kommer ju bli superfint!!! ;) Blir inte samma sak när man har kort hår som jag... ;)

Kramen, Maria

2010-08-09 @ 15:26:45
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Nummer tre ovanfrån var jättefiiiiin!!!! Den var lite oskyldigt vampig haha. Den skulle ja välja om det var min bröllopsdag!

Om ditt hår är sådär tunt och platt efter Lion nu (mina systrars hår har fortfarande inte "hämtat sig" efter när de var gravida) så kan du ju köra med extensions tycker jag, men du har ju rätt tjockt hår har jag för mig så det kanske blir för mycket med extensions då? Bäst är väl att gå och fråga frisören vad hon tycker.

När får vi se klänningen...? Jag vill seeeee...

48-timmarsdygn skulle passa mig också... Är ju ingen konst att vara vaken i 24 timmar liksom.

På tal om film: jag drunknade i mitt eget dregel när jag såg Joel Kinnaman i filmen "I skuggan av värmen". Shit, han spelar polis i den filmen! ååååh vad snygg han var!!!!

2010-08-09 @ 16:53:36
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja men inga blommor!! satsa på stassdiadem isdt

2010-11-23 @ 22:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0