Barndomsminnen

Hehe, det glada 80-talet lever vidare! Råkade få på kanal 9 å där började Falcon Crest precis, hihi! Har inte sett detta sen jag var liten faktiskt och jag kommer ihåg hur spännande det var. Inte lika spännande nu. Min mamma såg väldigt ofta på både Dallas och Falcon Crest och ibland fick jag kolla med henne, men inte när det var våldsamma scener, då fick jag snällt blunda (klart man tjuvkikade mellan fingrarna).

Min pappa var ofta ute och spelade med sitt band så då var det bara mamma och vi tre syskon som var hemma. De perioderna han var borta kunde ibland vara flera veckor! Undrar hur hon orkade ta hand om allt själv? Men det var ju vanligt då att mammorna var hemma och tog hand om barn och hem medans männen arbetade. Aja...det ska jag inte snöa in på nu :)


Det väckte bara lite barndomsminnen till liv att se F.C! Minns ni??



Jag diggar särskilt Angela´s frisyr och klädstil :P

Kommentarer
Postat av: Helen

Den gamla goda tiden när tv bara tittades på vid speciella tillfällen . Som när Falcon Crest och Dallas visades. Då va det ett nöje.

2010-08-24 @ 10:40:01
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se
Postat av: Lilla syster..

Med facit på hand.. Orkade hon det då? Känns som vår kära mor fick vatten över huvudet redan på 80´s.. Det måste varit du som var för jobbig syrran;)) Hihi!! Lugnaste barnet av oss alla tre eller? Du alltså..



F.C och Dallas är ju sådant de som idag är pensionärer kollade på;)) Hihi.. Tänk så liten man själv är när man får glassa med å säga att man kollade på Tre kronor och Rederiet som "liten"..



Pussis

2010-08-24 @ 12:52:33
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jodå, nog kommer jag ihåg FC å Dallas! ;) Jag såg det å det var spännande när man började läsa å kunde läsa textningen å sen när man började med engelska så satt jag å försökte lista ut vilka ord som betydde vad.... ;)

Kramen, Maria

2010-08-24 @ 17:12:15
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Falcon Crest och Dallas - härliga tider det! :)



Bröllopsbuketter är underbara, speciellt att fota :P



De hittar säkert vad som är fel på mig snart, jag känner mig som en pensionär fast att jag inte ens fyllt 32 än :D

2010-08-25 @ 21:27:40
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Lady Angel

Ja Falcon Crest minns jag också fastän jag är lite yngre än du. Dallas tittade jag mest på dock. Vem var det som sköt J.R egentligen...?

2010-08-27 @ 04:18:12
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0