Mörkervandring

Det blev ingen liten promenad igår utan jag och Lion gick en rejäl sväng! Var ute i 1,5 timme med två korta stopp för att köpa tidning och mineralvatten. Cykelvägarna är torra och utan is och snö, bara en massa grus och sand, men det gör inget! Huvudsak det inte är is. Det blev 6,5 km, så jag är jätte nöjd! Hoppas min promenadlust håller i sig nu, men det gäller att jag inte sätter upp för höga krav, för då lessnar jag lätt.

Lion är en perfekt promenadvän för han älskar att åka vagnen och han var tyst och lugn hela tiden. Han sa knappt ett ord, hihi!
Jag tycker faktiskt att det är skönast att promenera på kvällen nu på vintern. Att det är mörkt gör inget utan det är lite småmysigt att gå i gatubelysningens sken :)

Idag blir det nog ingen promenad för jag ska hämta Izan ikväll, men imorgon blir det en tur, fast då på förmiddagen. Ska passa på att gå till öppna förskolan oxå så Lion får leka av sig lite och träffa lite kompisar.

Izan får en liten present ikväll. Ett par raggsockar till hennes docka.


Kommentarer
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

vilka pyttiga små raggisar! Härligt med snö och isfria banor. Här är det full vinter så den ynnesten har vi nog inte förrän en bit in i april, som vanligt...



SV: jag har en canon eos 500D. älskar den. Har precis som du insett tjusningen i att fota helt manuellt och börjar faktiskt kunna det ganska lätt och enkelt. Övning ger färdighet!

har du några andra roliga filter? Har precis upptäckt hur smarta en del är :-)

kram

2011-01-23 @ 15:35:06
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Bokmalen

Men, så söta sockar!! ;) Hon lär bli glad!! ;)

Jo, det har varit lite bloggtorka... Vill ju ha bilder till inläggen å jag har missat dagsljuset pga natt jobb men nu ska det va ordnat. ;)

2 inlägg på en dag idag så vart ska detta sluta!??

Duktig du är!!

Tror oxå att det är viktigt att man inte kör för hårt å att det blir ett tvång att he sig ut. Promenera för att det är skönt å för att du vill, när du vill å har tid så ska du se att det blir bra. Jag brukar lyssna på talböcker när jag promenerar, då vill jag lixom inte gå in utan fortsätter gå å lyssna... :)

Kramen, Maria

2011-01-23 @ 16:17:48
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0