Någon som har något tips?

Jag väntar fortfarande på att den stora energin ska slå mig i huvudet så jag vaknar till liv igen. Har gått i flera veckor nu och kännt slöhet, lathet och enorm trötthet. Inte ens solen ger mig den energin jag vill ha. Det är så mycket jag vill, men får inte till det. Både tiden och orken finns helt enkelt inte just nu och alla de projekt jag har i huvudet blir bara liggande. Hjälp! Hur får jag energi igen? 

Jag vill sy en massa. Jag vill sticka en massa. Jag vill måla om ett litet bord och en byrå. Jag vill renovera i Lions blivande rum. Jag vill träna. Jag vill vara en pigg mamma.

Som sagt, MYCKET jag vill, lite jag orkar. Men jag får ta en dag i taget och vänta. Än har jag inte tappat hoppet!

Ikväll blir det Solsidan (om inte jag måste hämta Izan under den tiden), det längtar jag efter nu. Då kommer skrattet fram och det är underbart att se den serien!

Kommentarer
Postat av: Anneli

sv: jo man är ganska trött, men jag tror man tjänar på att vara ute när solen lyser, solen ger en liksom extra energi, iallfall för mig. Jag har gått textil och konfektion i borås och skulle jag vilja gå vidare har jag en bra grund. älskar att sy och framför allt att göra mönster och se om ens egendesignade kan bli ett plagg som fungerar:D men mest är det barnkläder nu, prinsessklänningar:D

hoppas du finner energi:D

2011-01-23 @ 16:43:34
URL: http://centerofmyhart.blogg.se/
Postat av: Marie

Kanske lite järntillskott?

2011-01-23 @ 17:34:59
Postat av: Bokmalen

Jadu, det är svårt när man vill mycket... Känner igen mig själv, får inte mycket gjort men jag försöker tänka som så att jag fokuserar på en sak i taget. Jag känner att om jag gör en sak bra och helhjärtat så är det bättre än att göra en massa saker halvdant. Så kanske få till EN promenad/vecka å allt utöver är + i kanten och ETT projekt i taget??? Skulle det funka, kanske??

Kan ju berätta att pga att jag tränar så blir det en hel del annat som får stå tillbaka för jag orkar inte med allt. Å, just nu så känns det helt ok. Trots att jag faktiskt inte ens umgås speciellt mycket med vänner heller men jag försöker tänka att "var sak har sin tid"...

Hoppas du kommer på en lösning som funkar för dig.

StorKramen, Maria

2011-01-23 @ 18:25:56
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Har du provat att äta rosenrot? det funkar för mig på vinter/vår när det är tungt och energifattigt..



Kan kanske vara anledningen till att du fotat mindre också ;-)



Men jag som tycker alla har nikon :-) man ser väl världen som man vill se den i bland antar jag :-)

det blir ju sån grym skillnad på egna kort och auto korten, lätt värt tiden..

kram

2011-01-23 @ 21:08:29
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Housewife D

Tack! Jag hoppas oxå att det ska gå bättre med denna madrass den här gången! Orkar inte byta mer. Sant, man måste prova länge för att veta om den passar eller ej. Vi köper vår säng från IKEA billigt visserligen men bra, för där har dom PROVA PÅ I 90 DAGAR. Mycket bra, för då känner man som du säger, efter i över 1 månad och sen byter om det inte passar.



Tur det för vi bytte både säng och bäddmadrass efter bara 1 vecka ca. Då är man tacksam till den tjänsten dom erbjuder.



Lycka till ni med och hoppas ni hittar nått bra längre fram!



Förresten, ang inlägget.

En pigg mamma, om du är så trött som du skriver.

Finns flera saker du kan ta:

Börja drick JÄRN (Blutsaft från LIFE)

Ta vitaminer tex Omega, Kvinna +, Dagliga vitaminer.

Hoppas det funkar! =)

2011-01-23 @ 22:21:27
URL: http://dianasblogg.se
Postat av: Maria

Gå till vårdcentralen och kolla ditt blodvärde! Be att dom kollar dina "depåer". Det gjorde jag efter att ha känt mig som en trasa hur länge som helst! Det visade sig att mig Hb, var liiite lågt, men när de kollade mina järndepåer, såg man att de var mycket låga! Åt järntabletter varje dag i 3 måndader och kände mig såååå mkt piggare sen!! värt att kolla, tycker jag!

Kram =)

2011-01-24 @ 09:48:55
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag äter Rosenrot+ och vitamintablett varje dag, funkar faktiskt på mig och jag får enorm energi.

Kramis

2011-01-28 @ 22:33:46
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0