Ain´t no mountain high enough

Att jag har FÖR höga krav på mig själv är sant. Men vad ska man prioritera när det finns många saker som man vill göra? Hur ska man veta?
Inte är man någon supermänniska hur man än skulle vilja vara det, och inte går det att bli det heller.

Mitt största problem just nu är att jag försöker få ut så många timmar av dygnet jag kan och då blir min sömn lidande och givetvis alla runt omkring mig. Jag måste lära mig att gå och lägga mig i skaplig tid för att helst vakna innan väckarklockan. Igår lyckades jag gå och lägga mig 22! Och vaknade 05.50. Gick jag upp? Närå, jag låg kvar i sängen och somnade om. Det gjorde att jag blev trött igen. Så ikväll ska jag göra ett nytt försök att lägga mig tidigt och faktiskt gå upp när jag vaknar. Jag får TVINGA mig att gå upp, koka en kanna kaffe och förtsätta tvinga mig att bli pigg. Det är nog enda lösningen för mig?!


Är det bara jag som är dålig på att lyssna till kroppens signaler när det gäller sömn på kvällen?


Kommentarer
Postat av: Georg Hendrix

Hörrö - Nu får du ta det lite lugnt :)



Vad är det för typ av företag du vill starta?



Du vill allt på en gång. Glöm det! Satsa på något du vill göra. Vill du renovera möblerna? Börja med att renovera en möbel och bara börja lite lätt med det. Strunta i att "alla" måste göras. Sätt på lite musik och börja fila på den första!



Vill du gå ner? Ge dig själv fem "tjockisar". Fem dåliga saker du får äta. Chips, Muffins, Semlor, Lösgodis.. eller vad som helst, men allt annat inom det området är HELT OFF. Så är du hemma hos en vän och de bjuder på kanelbullar så blir det nej. Det viktigaste är att lära sig säga nej. Att missa en kanelbulle eller en drink är inte hela världen! :P



Då kan du njuta ibland - Men ändå ha kraften att säga nej så pass ofta att det förhoppningsvis kommer leda till lite lättare vikt!



När jag frågade 2 saker du vill göra tänkte jag mer på personliga nöjen - Massage? Bio? Kväll på krogen? Konsert?.. tänk inte så mycket. Ring en vän eller boka bara något NU. Det kommer du få mer energi av!

2011-02-01 @ 12:55:39
URL: http://georg.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Exakt så var jag också när jag var yngre och hade barnen små. Varje sekund, efter det att dom små liven hade somnat, var vakentid för mig. Men det fungerar inte i längden för det blir en ond cirkel.

Gå och lägg dig vid samma tid varje kväll och helst vid 22-tiden och ställ klockan på en tid så att du får lite egen vakentid innan barnen vaknar.

Visserligen så kanske du måste sova en stund längre ifall lillkillen är vaken nån natt men det kanske inte händer så ofta.

Du kommer att bli en mer effektiv och pigg mamma med fasta rutiner, jag lovar.

Kramisar<33

2011-02-01 @ 22:14:42
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0