En snöig morgon

Det snöar fortfarande ute och snart är vi nog insnöade helt! Eftersom mannen inte hunnit skotta utanför och jag inte kan göra det för min rygg så är det mycket snö! Jag älskar snö och när det är kallt, det är vinter för mig och den där julkänslan har redan infunnit sig hos mig och jag har massor av ideér. Trotsade vädret igår och drog med mig barnen ner på stan. Bilen är insnöad så det fick bli bussen, lite mysigt faktiskt.

Hamnade på Hem och Hobby där det finns massor av roliga saker och tyger att köpa och jag fick massor av inspiration till pyssel som jag och Izabelle ska göra, julklappar och saker till vårat hem. Har kommit på att man kan faktiskt göra massor själv, varför köpa dyr inredning när man kan göra det till en fjärdedel av priset?

Vaknade imorse av att halsen gjorde så ont med så det blir inte så stor ansträngning utan bara pyssel...å varmt te! Lion sover nu men hostar hela tiden och Izabelle hade med ont i halsen men skulle absolut till skolan för det var syslöjd idag och de skulle sy en kudde. Hon har längtat så mycket efter det och eftersom hon inte hade feber eller hostade så fick hon gå.



Lions bamsen som vi kallar grisen låg så sött vid dörren så jag var tvungen att fota :) Det är hans ögonsten!

Kommentarer
Postat av: fredrika

tack för din kommentar, alltid roligt att folk kommenterar! Hoppas du kommer må bättre snart. Ångest är verkligen inte kul att leva med. Går du till något och pratar? Och det är som du säger, alla tror att man mår bra och lever de perfekta livet, men så är det inte. kram!

2010-11-24 @ 12:54:33
URL: http://minkampmotangest.blogg.se/
Postat av: Mia

Gillar också snön, det gör allt så mycket ljusare men det är skönt om det är skottat o bortforslat när man ska någonstans!



Här är det snö i mängd, ännu inte kaos men det blir det nog snart, snön kommer ju varje år så då hinner de som ska sköta röjningen glömma bort det (som SL också gör varje år)!



ha en skön onsdag!

2010-11-24 @ 15:03:53
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: tess

Ja visst skulle de ha kunnat vara just så hon menade. Men jag frågade ju hur hon menade och hon menade just så.... att de blir bättre när han blir större. Jag sa att de vet vi inget om. Det kan ju bli värre oxå. Att säga att det blir bättre är ju en snäll tanke men ja tycker de är rejält klumpigt. Hon pratade om mitt barn som om de växer bort. Hon är sjuksköterska och borde ha lite mera kunskaper. Man blir ledsen.



I mitt fall är de maken som lärt mig äta sushi... sååå gott.



//Tess

2010-11-24 @ 15:45:03
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Åh lilla Bamsen!

2010-11-30 @ 13:08:34
URL: http://ladyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0