Pinkeri-incident

Det var skönt att inte prioritera datorn igår utan jag och Lion gav oss ner på stan istället! Men vilken tid allt tar när det är fullständig kaos i butikerna och när man har en liten kille som inte kan stressa! Han skötte sig exemplariskt och jag är en stolt mamma. Inget gnäll trots de 6,5 timmarna i vagn och fullt av folk. Jag tror att jag lyckades att inte stressa jag heller så det smittade väl av sig på han så att han var lugn! Prämiär för pommes frites för hans del med, hihi! två stycken fick han smaka och det var nog mums för slut tog det snabbt!

När det var dags för blöjbyte två så orkade inte jag gå ner till andra sidan av köpcentret utan valde en stor toa där jag kunde köra in vagnen. Av med blöjan och det var tydligen skön för han kissade rakt ut. Som tur var det bara lite så inget blev blött. Men två minuter senare när jag skulle ta på blöjan kom det stora niagarafallet, haha! Det är väl fördelen med killar, en stråle rakt ut istället för en pöl rakt ner :) Så det var bara att flytta på allt, klä han i nya kläder och skura golv.

Sen var det dags för han att få gå lite och det gjorde han, eller sprang rättare sagt! Inne på Kappahl fanns stort utrymme och det var lyckan för han! Han charmade alla förutom ett surt biträde som nog var grinig för att hon åkt på det sena passet fram till 22.

Jag köpte färdigt alla julklappar, fast idag visade det sig att jag glömt 2 stycken, så det är bara att åka ner igen. Men det gör jag innan stänging för jag orkar inte trängas!

Hörde förresten att glöggen håller på att ta slut på systemet. Tur att jag har köpt på mig lite då, hihi! Har fortfarande 2 stycken kvar av årets Blossa :P



Nu ska jag fortsätta lite godisbak och städa det sista!

Återkommer ikväll när det är lite lugnare!

Kommentarer
Postat av: Mira

Hoppas du får en mysig jul, kom ihåg att bara ta det lugnt oxå =)



Stor kram Mira

2010-12-23 @ 16:33:49
URL: http://www.mirandalux.se
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag har smakat årets glögg men...URK. Saffran är ingen höjdare, varken i bakverk eller alkohol. Romglöggen är däremot underbar.

God Jul från mig i Kiruna<33

2010-12-23 @ 16:41:59
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Linda

Passar på att önska er en riktigt God Jul gumman!!

2010-12-23 @ 18:38:55
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad skönt att du fick till allt utan att stressa!! ;)

Önskar en en finfin julhelg!!

Är hos svärföräldrarna nu för uppsittarkväll å lite julmat. Väntar på ena svägerskan som är påväg hem så snart blir det mat, när hon kommer.

StorKRamen, Maria

2010-12-23 @ 19:02:05
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Rockkärringen

GOD JUL till er alla önskar Familjen Svensson

2010-12-24 @ 10:11:13
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Georg Hendrix

haha, hur är det så mycket bättre att pinka rakt fram än rakt ner? :P

2010-12-27 @ 20:03:00
URL: http://georg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0