Berg och dalbana eller räkmacka?

Intressant att se hur många som läser det man skriver men som inte vågar kommentera så fort det blir inlägg som inte är så positiva eller när det handlar om att man inte mår så bra. Det är så typiskt för svensken i första hand för vi låtsas om att allt är så bra utåt och vågar inte vara en medmänniska för då kan man hamna i en situation där man själv rannsakas. Alla ska hela tiden tro att allt är så bra som möjligt, för att vara sårbar kan vara väldigt farligt. Så farligt att det avslöjas både det ena och det andra i ens liv.

Men jag har tröttnat på att hålla den där fasaden som så många håller fast in i det sista. Det finns de som tom dör med sina dolda tankar för att bli ihågkomna som en fantastisk människa som ska minnas var stark och alltid fanns där för alla andra.
Jag tror mer på att våga visa vad man tänker och hur man känner, det är styrka om något och ett mod som alla har men få vågar visa. Jag säger inte att jag har det modet fullt ut men jag vågar visa lite av det som mina tankar är fyllda av dagligen. Jag har gått igenom mycket i mitt 34 åriga liv, och mycket av det som kommer till ytan idag som jag ville förtränga och gömma undan för att slippa se det. Hyllan i mitt liv har börjat lossna från sina skruvar och hänger på trekvart. Nu gäller det att skruva i skruvarna igen för att den inte ska ramla ner och slå ned i huvudet på mig. Men denna gången ska den skruvas fast ordenligt och fyllas med lätta saker så att den inte lossnar igen.

Ibland finns det roliga uppmuntrande saker här och ibland är det tunga tankar som skrivs. Men det är så livet är. Upp och ner och inte en räkmacka som så många tror att livet handlar om.


Kommentarer
Postat av: Anna

Här har tårarna flödat hela dagen:(



kram

2010-12-01 @ 16:13:48
Postat av: Bokmalen

Hejja, hejja!! Visst är det så å det är en av alla saker som jag uppskattar med dig. Det är inte bara guld å gröna skogar utan det är ÄRLIGT!!!

Jag märker oxå att det är väldigt många som läser min blogg men inte kommenterar å det känns lite tråkigt... Men, men, vad gör man!???

Fortsätt va den du är!!!

StorKramen, Maria

2010-12-01 @ 17:09:07
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Haha jag vågar allt! Jag vara bara borta från datorn en stund (förstår inte varför jag gick ifrån den... Mycket dumt...)



Du har iallafall ett par långa kommentarer från mig att läsa på ditt deppinlägg. Jag tyckte förresten inte att det var deppigt alls, snarare bara normala tankar haha (säger hon som har bloggat om att hon vill skära upp handlederna, hrrrm, det är deppiga inlägg.)

Jag tycker snarare det låter lite som om du är på väg att ömsa lite skinn. Välkommen till klubben! =) Fast jag är klar med min skinnömsning.

2010-12-01 @ 23:05:34
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: Rockkärringen

Man är stark om man kan erkänna sina svagheter. Alla har sina svackor och det är med dom man växer sig stark.



Kram

2010-12-03 @ 20:22:25
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0