Tallrikshylla i Shabby chic

Har ju helt glöm bort att visa er vårt "nya" hem! Finns massor kvar att pyssla med och kommer förmodligen flytta runt allt hundra gånger innan jag är nöjd *fniss*!

Köket är enormt tråkigt men jag har stora planer för det utan att det ruinerar oss. Fast allt har sin tid och jag kan inte greja överallt samtidigt ju =) men som sagt, det finns planer som ska påbörjas till sommaren.

Här är tallrikshyllan som den såg ut innan jag shabbade till den. Brunbetsad å tråkig. Va tvungen att stryka ett lager kvistlack över den för det blödde igenom. Om möblerna är betsade innan så kan det vara svårt att få den snygg, men än så länge håller lacket. Eftersom jag är nybörjare på det här så är allt prov. Givetvis är det roligt om det blir bra från början, men samtidigt måste jag lära mig ordentligt!




Efter





Jag är nog lite försiktig i början med slipningen. Men shit va roligt det är att fixa själv och se möbeln växa fram medans man håller på! Det är en lycko-kick!

Snart bär det av till min farmor och farfar för att äta middag och umgås. Ska bli så mysigt. Sen är det dags att lämna prinsessan hos sin pappa.

Kanske hinner jag få till ett inlägg till ikväll med bilder från vardagsrummet!

Ha en fin fredag med massor av mys och kärlek!

Kommentarer
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag älskade också såna små inredningsgrejer förr men har allt eftersom plockat bort dom. Himmel vilka dammsamlare dom blir med tiden, fast det är superfint på väggarna.

Kramis

2011-03-04 @ 23:32:06
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Linda-Blivande Mamma

Vad du fixar o grejar;)Fästman renoverar här idag o jag bakar kakor=)

Njae väcka känslor det tror jag faktiskt inte för mig är det bara fakta;)

Oh ja kan tänka hur det är att gå över tiden så hoppas jag inte gör det alltför länge,hehe....

2011-03-05 @ 15:43:18
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Sanne/ Änglarnas hus

Hallojsan!!



MEN så kul att du hittade till min blogg..så att jag kunde kika in här!!

Visst är det en kick att fixa och måla med loppisfynd!?..jag gillar idén att något som är fult och billigt kan bli så himla fint med lite färg och tålamod!!



Jag kommer gärna tillbaka hit!!



Ha det gott!! Kramis Sanne

2011-03-06 @ 16:39:16
URL: http://anglarnashus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0