Årets första ord

Det ska bli så skönt med vardagen imorgon även om det blir lite avbrott mitt i veckan, men det är inget vi firar så det blir bara lite extra ledigt för min man och för mig en vanlig dag.

Vi har haft en jätte trevlig nyårshelg och att börja ett nytt år med de man tycker om är underbart!
Jag har en känsla om att det här året kommer bjuda på mer än jag kan tänka mig och det är så härligt att ha den känslan inombords. En del planer finns men det jag i största hand måste prioritera är mig själv och min familj. Jag ska försöka att lära mig att ta det lugnt, att inte ställa så höga krav på mig själv utan njuta av livet och allt vad det bjuder på.

Det finns så mycket att lära sig av livet om man bara ger det tid och inte stressar omkring för att behaga andra eller för att allt ska se bra ut utåt. Vem orkar leva ett sådant liv egentligen? Jag har gjort det alldeles för länge och nu ska jag bara hitta mig själv och vem jag är på riktigt utan alla fasader. Ni tycker väl inte det är spännande, men det tycker jag. Och det är ju faktiskt så att alla är olika och har olika förutsättningar i livet. Det gäller att ta vara på sina egan förutsättningar och göra något bra av det. Vi skriver våra egna liv, ingen annan kan göra det åt en. Jag vill sitta där i min gungstol om 50 år och bläddra i min favoritbok: Den som handlar om mitt liv och vad jag gjorde med det!
Jag ska njuta och inte ångra en massa saker utan se vad jag gjorde och vågade göra och ha den där härliga varma känslan inombords!


Idag är första dagen på den nya resan....

Kommentarer
Postat av: Helen

Det är faktiskt skönt att tillåta sig själv att bara njuta av livet.

Kram

2011-01-03 @ 09:25:08
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se
Postat av: Bokmalen

Gulle dig! Visst är det så. Jag kommer att finnas här å stötta. ;) Det kommer gå finfint ska du se!!

Kramen, Maria

2011-01-03 @ 20:28:46
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0