Att släppa kontrollen...

Det är så mycket som jag vill göra men allt runt omkring sätter stopp för min inspiration. Jag kan inte sätta mig och sy fören jag har full ordning runt omkring fast jag längtar massor efter att sy nu när alla helger är över. Tygerna och spetsarna väntar på mig men varför kan jag inte bara strunta i att det är lite rörigt i lådorna eller att vi faktiskt inte kommit fram till en bra lösning här hemma än, trots att vi bott här ett år nu?

Antingen blir det skygglappar eller så måste jag städa undan först. Vilken del av mig vinner? Förmodligen den som alltid vinner...den pedantiska jag.


Det är ett av mina mål detta år att kunna släppa på kontrollen och alla måsten som dagligen brottas inom mig. Sen kan jag ju tycka att det är kul att städa och ändra om överallt, men det vore nog bra att ha ett sunt förhållande till städningen tror jag, för min skull!


Hoppas ni får en fin fredag med en massa mys ikväll!

Kommentarer
Postat av: Liw

Jag är precis likadan, pinsamt men jag kan inte ta det lugnt innan det är ordning och reda här hemma. Karln får spader..

2011-01-07 @ 13:16:44
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Sofia

Känner så igen mig. Kan inte börja med något förrän det är rent och snyggt omkring mig. Kanske därför jag aldrig får nåt gjort heller... Måste som du jobba på det där, kan inte vara bra i längden. Men som det är nu så blir det kaos i hjärnkontoret om jag börjar tex laga mat eller baka med oordning i köket.

Kram Puss!

2011-01-07 @ 17:52:51
Postat av: Jag och Mitt Livs Viktigaste Resa

Åhh jag vet hur det är.

Men du klarar det fin fint ska du se :)

2011-01-07 @ 22:54:06
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Liw

SV: retuschering är inget jag vill eller ska lära mig. Vill dock kunna göra bilder mer ”grafiska” samt förstärka ljus/kontrast/skärpa lite lite om det behövs..



Jag jobbar också på den ”egenheten", till sambons lycka..



Trevlig helg på er!

2011-01-08 @ 02:19:22
URL: http://liwetochvardagen.se
Postat av: Linda

hihi ja o stort badrum, det blev sååå mkt bättre med gardiner faktiskt, kändes tomt innan, nu kan jag aldrig tänka mig att vara utan gardiner där!

2011-01-08 @ 11:37:26
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Du, lägg upp en bildfrossa på ert hem, det skulle vara roligt, för det verkar som att ni har det tipp topp och med tanke på dina kontrollbehov om att städa osv=). Jag är också pedantisk och snudd på kontrollfreak men när man bor i renoveringshus är det svårt att behålla sitt pedantiska beteende för det finns inget utrymme till det, det kan störa mig för då tappar ju jag kontrollen. Men jag får helt enkelt lära mig att släppa på det. HUr går det med dina syprojekt?? Nyfiken i en strut!

2011-01-09 @ 19:54:05
URL: http://ladysylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0