Är det lördag idag?

Idag är Izabelle och hennes kusin i Göteborg med mormor och morfar för att se Disney on Ice! De fick det i julklapp, en heldag med skoj och fika och mat! Izan har pratat och velat det där länge så nu äntligen fick hon chansen! Är så glad för hennes skull =))

Här hemma är det lite trögt idag för ryggen orkar inte göra så mycket men det är bara att bita ihop och fortsätta greja i lugn takt. Det är så frustrerande att ha så ont så man inte klarar göra saker i den takt min vill, men med lite träning och sjukgymnastik hoppas jag att den ska bli starkare så jag kan lyfta min son utan att gråta av smärta.För det gör jag ofta men inte högt utan inom mig. Jag klagar varje dag inför min familj hur ont jag har, jag går på starka värktabletter för att klara dagarna. För mig är varje dag en kamp mot smärtan, jag vägrar att inse att jag egentligen borde vila utan kör på så gott jag kan. Jag hatar att klaga med hur lätt är det att låta bli när ALLT jag gör påverkar min smärta? Min man brukar säga till mig att jag ska vila, men det kan jag inte. Dum och envis är jag. Men jag ska bli bättre!

I julklapp fick jag ett träningskort av min man, något jag verkligen borde komma igång med för min ryggs skull men tiden finns ju inte. Hur ska man hitta den tiden? Någon som har bra råd här?


När jag vaknade igår trodde jag det var måndag så att det är lördag idag känns mycket konstigt. Har vart lite för många helger nu tror jag. Ska bli skönt med vardagen igen!


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Nämen, huvva. Låter ju inge kul med ont i ryggen. Vad är det du har för "fel"??? Har inte uppfattat att du har problem med ryggen förut...

Ta hand om dig!

Kramen, Maria

2011-01-08 @ 19:13:12
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Nämen, huvva. Ja, nog borde du kolla upp det ordentligt för det är ju viktigt att ryggen blir ok. Att gå med det onda för länge är ju inte bra. Jag har ju opererat diskbråck å blev ju bra efter det. Men vi får hoppas att det inte är nåt sånt.

Det är ju så psykiskt jobbigt att gå å ha ont i längden. Tänk på att lyfta rätt när du lyfter saker å sonen. Det gör stor skillnad i längden. Efter allt mitt onda så har jag lärt mig att lyfta rätt + att inte böja mig över till andra sidan när jag ska torka av bordet utan att gå runt. Det är annars lätt att få ryggskott å så.

Lider med ditt onda å jag hoppas verkligen att det ordnar sig å att du får tid för träning med.

StorKramen, Maria

2011-01-08 @ 21:26:14
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Georg Hendrix

Angående ryggproblemas:



Jag har någon muskel som krånglar precis över rumpan. Den gör lite som den vill och det kan göra ont.. på RIKTIGT. Men som sagt, den slår in lite när den vill.. ofta efter längre promenader eller vid kyla.



Vad har du för problem?

2011-01-09 @ 02:31:11
URL: http://georg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0