Fri och lycklig!

God morgon! Idag är en ny dag med nya möjligheter, det känns underbart!

Igår hade jag funderingar på att lägga ner det här med att blogga, iaf fram tills bröllopet. Det finns människor som läser den här bloggen som inte förstår min ironi i vissa inlägg och som får en uppfattning om mig som person som inte stämmer överens med verkligheten. Jag är som de flesta i bloggsammanhang, man får fram allt som är positivt för en och man berättar inte för privata saker. Man lägger ut foton på saker man vill dela med alla. Har man handlat något så behöver inte det betyda att det har kostat en förmögenhet. Sen kanske det finns de som har ont av att vi köper saker trots våran trassliga ekonomi: Vi får barnbidrag till våra barn och det använder vi till dem i form av kläder och skor. Sen att jag använder underkläder och vanliga kläder som är några år på nacken är en annan sak! Förra året när det var som värst kunde jag inte köpa någon jacka till mig på vintern utan gick i Samuels gamla eller hade mina stickade tröjor tills det blev rea på stan. Då fick jag en jacka för 200:- som nu givetvis är alldeles för stor för att jag dels inte är höggravid längre och har tappat en del vikt. Så en varm jacka vore inte fel om det blir lika kallt iår med!

Det är så lätt att dömma en person utifrån en blogg. Antingen vet man inte hur man läser den eller så skummar man bara igeonom den. Det syns ju inte i mina ord HUR jag mår på insidan eller vad som bekymmrar mig dagligen! Om 7 veckor ska VI gifta oss och det hade inte vi kunnat göra om vi inte hade fått ekonomiskt hjälp av mina föräldrar. Hur tacksamma vi är för det går inte att beskriva i ord. Jag älskar mina föräldrar och att de skulle stå för vårat bröllop hade jag aldrig trott. Tack mamma och pappa för att ni ger oss detta, för att vi får ett sådant bröllop vi vill ha!! 


Just nu ska jag fortsätta att blogga. Jag är den jag är och jag har tröttnat på att vara andra än min familj till lags eller att anpassa mig hela tiden! De jag anpassar mig för gör inte samma tillbaka och då kvittar det! Man ger och tar och jag är den som för det mesta bara ger och ger.

Tack ni som uppmuntrar mig dagligen genom små ord, det uppskattar jag något enormt! Ett litet ord kan göra så mycket! Och då pratar jag inte bara om bloggen utan ni "verkliga" vänner som finns i mitt liv!

Min älskade S....tack för att du finns i mitt liv, jag är så tacksam att ha dig! Snart är du min man och jag din fru, hihi!!!







Tillägg: Jag vill även tacka ni andra (ni vet vilka ni är) som hjälpt oss med olika saker i form av pengar, kärlek och andra saker. Vi är väldigt tacksamma för allt och älskar er! Det känns skönt att ha en familj, släkt och vänner som finns där och som ser oss!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tycker om dig precis som du är. Kram!

2010-09-02 @ 09:55:20
Postat av: Bokmalen

Blev tvärrädd där ett tag att du skulle sluta! Jag är så glad för dig å din blogg!! ;) Hoppas att olyckskorparna kan hålla sina ovänliga ord för sig själv i fortsättningen!?? Tänker ofta att det är dom som inte mår bra som yttrar sig elakt i kommentarer. Om jag inte gillar en blogg eller inlägg så återkommer jag inte å orkar inte bry mig, jag menar, JAG behöver inte gilla alla bloggar å ALLA behöver inte gilla mig. Men vi är dom vi är å det är ju det som är grejen med att va människa... ;)

Ser så mycket fram emot att få fortsätta följa eran resa mot bröllopet!! ;)

Hoppas du får en fin dag å det är ju en härlig inställning ang. kladdkakan!!! (Kan erkänna att jag blev inte lite sugen nu såhär innan lunch).

Kramen, Maria

2010-09-02 @ 10:03:37
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Helen

Klart du ska forstätta att blogga om du vill. Jag brukar sålla lite mellan dom som är vana bloggare och dom som "bara är på internet " . För en van bloggare vet att läsa mellan raderna. Jag skriver inte heller ut hela mitt liv. Men en del som läser ser bara det som står. Är likadant med alla forum på internet .

Känns som man kan skita i dom som stör sig ... mitt liv är mitt och jag skriver BARA det jag vill att andra ska läsa.

Stå på dig.

Och vilka underbara föräldrar ni har som hjälper er att få drömmen sann.

Kram

2010-09-02 @ 10:17:35
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se
Postat av: Blivande Fru Svensson (2 dagar kvar)

Varför är folk så snabba på att dömma... Har dom det så perfekt själv egentligen eller dom dömmer för att inte deras dåliga ska synas lika lätt...



Stå på er och alla behöver varma kläder...

Kramiz

2010-09-02 @ 10:42:30
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Lady Angel

Vad är det för puckon som inte kan läsa mellan dina rader och förstå att du är ironisk...? Äh, skit i dem... Jag skriver om väldigt privata saker ibland men det är ju en annan sak att göra det när man inte skyltar med sitt namn och foton liksom.

Bröllop är dyyyyra... Min pappa hjälpte till med 30 lakan till syrrans bröllop och det var ungefär hälften av vad allt kostade. Det är nog rätt få som klarar av att betala sina bröllop, inklusive festen efteråt, helt själva.

2010-09-02 @ 11:05:29
URL: http://ladyangel.blogg.se/
Postat av: Mija

Nej, sluta inte blogga för guds skull!! Jag följer din blogg dagligen, bry dig inte om de som skriver negativt! Ha en trevlig helg! Ps. Rosa brudnäbbsklänningar hade varit snyggt, tror jag.

2010-09-02 @ 22:18:02
Postat av: Lena i Lyckebo

Vet du vad!!!!!!!! Skit i dom som är elaka och mäkta avundsjuk på att du har ett eget liv som du trivs med. Det retar säkert många som inte har nåt vettigt att göra om dagarna och som ser din framgång med familjen och livsglädjen.

Kör på Petra och fortsätt som du gjort hittills.

Kramisar i massor från mig<3333

2010-09-03 @ 17:15:47
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0