Skogen guld är hittat!

Vi hade en helt underbar söndag med mina föräldrar! Meningen var att det bara skulle bli några timmar i skogen men vi följde med dem hem efteråt å fick en lite sen söndagsmiddag med! Fint väder var det med å Lion tyckte det var skönt att få vara så länge i friska luften, vi med såklart!! Tyvärr hade jag inte kollat kamerans batteri så det blev inga bilder...suck! Men nästa gång har jag lärt mig det med, då åker den med!!!

Gårdagens skörd resulterade i hela 6 liter!! Väldigt bra för att vara våran första gång tillsammans! Har nog aldrig kommit hem med så mkt heller på vuxen ålder! Så nu är de snart i frysen å jakten kommer fortsätta! S har fått lite blodad tand om man säger så...hihi!

Skulle lätt kunna mosa i mig allt nu på en gång, så gott är det!!

Tycker ni om kantareller och brukar ni plocka egna??


Kommentarer
Postat av: Hannah

Åååh så gott! Lät som ni hade en härlig söndag:) Jag vet ett ställe med Trattisar.. Om ingen hunnit före så lär dom ha vuxit upp och bli stora fina nu! Synd bara att man inte har bil och körkort.. Och heller ingen man som skulle offra sig för svampplockning! =)

2010-09-06 @ 15:49:05
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Postat av: Mija

Har aldrig plockat kantareller... men äter dom gärna ändå! Ser läckert ut!! :)

2010-09-06 @ 16:14:58
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag skulle nog inte våga plocka själv. Läste senast i dag om en van svampplockare som väntar på en ny njure eller var det lever efter en enda liten förväxling med en giftig rackare. Huvva, tacka vet jag champinjoner på burk, fniss.

2010-09-07 @ 21:12:36
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Bokmalen

Jodå, vi plockar Gula å Trattisar. Även svart trumpetsvamp när dom finns. Svärföräldrarna plockade 3,2kg svart trumpetsvamp en kväll förra veckan!!

Hoppas du kan släppa lite på planeringen å att du får sova å kan slappna av lite. Fast det kanske inte går förräns den stora dagen är passerad!??

Kramen, Maria

2010-09-08 @ 10:08:08
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0