En liten kik till...

Jag vet att det är många nyfikna som gärna vill se klänningen. Det är jätte kul att ni vill det men jag kan inte visa er den innan bröllopet tyvärr, hur gärna jag än vill så ska det bli en överaskning på själva dagen D, hehe! Men jag kan försöka ta bilder som inte avslöjar för mkt. Så här kommer en bild på baksidan å ut-och-in med fodertyget ytterst! Jag har ju fotat lite med arbetets gång så efter bröllopet kommer kan jag lägga ut lite mera!

Idag ska jag sy ihop själva kjolen för att se hur den blir i sidentyget och för att justera lite. Lägga till eller ta bort. Sen har jag insett att underkjolen måste ändras lite. Man kommer ju ihåg mer och mer under tiden hur man kan göra för att underlätta så jag hade nog behövt sy ett par brudklännignar innan jag gav mig på den här för att spara mer tid, men den blir ju välsydd iaf, hihi! Sen har det gått åt alldeles för många research timmar men det är en annan sak...




Den har kortats av i nederkant och sen ska det vara korsettsnörning så det måste tas bort och göras om där tyget ska gå ihop i bak. Remsorna i sömmarna är för plastskenorna som håller upp och formar livet, annars hänger den efter en stund och blir alldeles sladdrig och det är inte snyggt eller skönt!

När man syr livet och fodret behöver man inte sicksacka eller overlocka (som jag gör) kanterna för det är inget som syns och tyget repar inte upp sig inuti, så det är onödigt arbete. Men därför är det repiga kanter, ni som undrar!

Kommentarer
Postat av: tess

Gud va duktig du är. Men du har väl ett mönster du syr efter eller? Mycket jobb men tänk va kul att ha gjort de själv. Beundrar dig...



2010-09-13 @ 13:35:26
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Helen

Klänbningen börjar ta form och jag är en av dom som är såå nyfiken.

Känns lite som en askungesaga att få följa din väg mot altaret.

Kram

2010-09-13 @ 15:19:20
URL: http://www.stenstromsbloggeria.se
Postat av: Mija

Den kommer att bli såååå fin!! Tack för tjuvkiken! ;)

2010-09-13 @ 16:13:37
Postat av: Fru Svensson

Åhh den kommer att bli toppen :)



Ja jag har fått låsa den på polisens önskan, äsch du kan läsa om det i bloggen.

Kram

2010-09-14 @ 09:27:33
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0