Barnmatsburk blir kryddburk

Hade lite dötid över (egentligen inte) så jag fann ett recept på tandoorigryta som jag tänkte laga i veckan! Men tandoorikrydda saknade jag, är ju inte så ofta man behöver det heller för den delen. Hittade ett "recept" även på detta i våran Lchf-kokbok. Alla ingredienser fanns hemma så bara att fixa ihop. Å vad ska man förvara den i?? Haha....barnmatsburkar kan man ha till mycket!! Diska, torka å göra en etikett av vad som fanns hemma...och voila!
Bara det fula locket kvar att göra...hmm...tyg kanske??



Tandoorikrydda a´la LCHF

1 msk mald ingefära
1 msk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
4 msk spiskummin
1 msk mald koriander
1 tsk salt
1 tsk paprikapulver
1 tsk chilipulver (jag tog i 2 tsk för mer stryka)

Förvara i burk med lock för att behålla smaken. Detta ger ca 9 msk tandoorikrydda!


Kommentarer
Postat av: mamma mindy

God eftermiddag gumman..

Ja man kan göra så mycket med mycket man har hemma,det gäller ha iderna..Snyggt blev det med.Ska till helgen till Pandory Hobby är tanken för köpa hem lita skoj att pyssla med,,,ska köpa fotoböcker med så man kan klistra in bilderna o ha sig nu när det är höst.

Efter vigseln så stor vi nog utan för kyrkan rätt länge och pratade med nära och kära. Sen efter det åkte jag o manen o wille med min pappa i hans cappe o körde runt i malmö city med halva släkte bakkom o tutade o hade sig...Efter bil körningen åkte vi alla till fest lokalen och festade hela dagen o kvällen långt in på natten,,men gissa om man var trött efter allt..men det var så skönt att man inte behövde tänka så mycket på maten o allt för allt skötte sig så bra med personlaen som vi anlitade,,allt blev så bra..

Min prisn är så underbar han älskar att borsta tänderna...hihhi....rätt skumt att han fattar att man ska borsta de små tänderna,,de kan mera än vad man tror,,Ha en skön eftermiddag söta.kram kram

2010-09-01 @ 14:17:59
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

Jag ska nog göra ta efter dig med glasburkarna,,så fiffigt,,men som du säger det gäller att ta sig tid att göra det,,ska bli snyggt också men din är jätte fin..Tror som du skrivet tyg på locket kan nog bli snyggt,,,nackdelen med dessa lok är att de ät så svåra att sätta på helt o hållet utan det inte är helt insatt..så jag kör med såna där plast lokhållare...Kram kram kram

2010-09-01 @ 15:28:44
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linda

Läcker etiketten blev, du är ju såå himla duktig på det dära!

Underbart att din dotter rider, blir du inte sugen?

Allt är tipp topp mycket på jobbet,stress,stress. Är helt färdig när jag kommer hem=(

Jag tycker du är duktig med din vikt iaf! Stretch eller inte det är ju viktnedgång som viktnedgång;)

Jag har absolut tappat lusten för att laga mat man får sådana perioder ibland..blääääk!

2010-09-01 @ 18:02:39
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Mmmm, vad gott! Måste ta å prova.

Kramen, Maria

2010-09-01 @ 19:49:04
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Jajemän, vi kunde inte hålla oss från att ta reda på! :-) Fina namn finns det gott om! Men det lutar mycket åt att han ska heta KEVIN!Har alltid tyckt om det namnet å faktiskt sagt tidigare att om jag nån gång får en son ska han heta så! :-)



Va häftigt och vad duktig du är! Måste ju kännas speciellt att göra sin egen och att du kan göra den exakt så som du själv vill ha den! Önskar ibland att jag var lite mera pysslig jag med!



Ja det är alltid kul att hitta nya att läsa! Bra du kikade in hos mig så jag hittade hit! :-)



kram

2010-09-01 @ 20:13:51
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0